۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
ذخیره ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ذخیره ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به ذخیره ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در همدان گفت: مشکلی در تأمین و تدارک کود موردنیاز کشت های آتی پاییزه همدان وجود ندارد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مصرف کودهای شیمیایی پایه در راستای رسیدن به استانداردهای جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت.

الیاسی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از یکم فروردین ماه سال جاری، گفت: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سالجاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، بطور میانگین شاهد افزایش ۹ برابری مصرف این کودها هستیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: در فروردین ، اردیبهشت و خرداد سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته ۳۳۶ تن بوده که در مدت مشابه سالجاری به عدد سه هزار و ۵۴۰ تن رسید و فروش کود شیمیایی پتاسه ۱۴۰ تن بوده که در سالجاری به میزان یکهزار و ۱۶۰ تن افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی داشته و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در این مدت نیز توزیع و فروش کود شیمیایی اوره با حدود ۱۰ درصد افزایش ، به رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

الیاسی با اشاره به ذخیره استراتژیک ۲۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در استان همدان گفت: مشکلی در تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.

الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۸۰ کارگزار و عامل فروش در استان همدان در نزدیکترین فاصله ممکن به کشاورز کود شیمیایی مورد نیاز بخش تولید را در اختیار آنها قرار می دهد و از کشاورزان خواست تا کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کودهای با کیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کودهای تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج شود.


کد خبر: ۱۶۰٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha