۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
قیمت جهانی مس در مسیر کاهش

قیمت جهانی مس در مسیر کاهش

ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی در ۴ ماه نخست ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت؛ قیمت جهانی مس نیز با کاهش ۱۶۶۰ دلاری در هر تن در ماه اخیر میلادی، مسیر کاهشی را پیمود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۷ میلیون و ۷ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۶ میلیون و ۸۰۸ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲.۹ درصدی تولید است.

از این میزان، ۳ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، ۹۹۰ هزار و ۴۰۰ تن «آفریقا»، ۶۷۸ هزار و ۳۰۰ تن «اروپا» و ۳۰۹ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۸ میلیون و ۸۵۵ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی (۸ میلیون و ۴۲۸ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

فعالان مس جهانی در ۴ ماهه نخست ۲۰۲۲، حدود ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۸ میلیون و ۱۶۳ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۳.۴ درصدی است.

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۴ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰ میلیون و ۵۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی (۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن)، حدود ۱.۸ درصد افزایش یافت.

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس با کاهش حدود ۱۶۶۰ دلاری نسبت به ماه گذشته میلادی، از حدود ۹۴۳۱ دلار در تن به حدود ۷۷۷۱ دلار در تن طی ماه جاری (ژوئیه) رسیده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha