۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
سیاست احیای واحدهای راکد| ۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

سیاست احیای واحدهای راکد| ۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شد

سمنان- رسولیان، معاون وزیر صمت با بیان اینکه سیاست احیای واحد های صنعتی راکد در دستور کار وزارتخانه است، گفت: ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد در ابتدای دولت سیزدهم در سراسر کشور شناسایی شد.

علی رسولیان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره شرایط احیای واحد های راکد و تملک شده توسط بانک ها، تاکید کرد: سال گذشته تمام واحد های راکد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی و حتی بیرون از آنها را احصا کردیم و با کمک یک هزار مشاوری که از بخش خصوصی کمک گرفتیم نسبت به دسته بندی مشکلات این واحد های راکد اقدام شده است.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد در سراسر کشور شناسایی و کلینیک های کسب و کار مامور رسیدگی به مشکلات این واحد های تولیدی و صنعتی در سراسر کشور شدند.

رئیس شهرک های صنعتی کشور ادامه داد: برای این منظور از ۶۷ کلینیک صنعتی با حضور مشاوران کمک گرفتیم و موانع خروج واحد های صنعتی از رکود به صورت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رسولیان ادامه داد: بیش از ۶۰ شاخص درباره واحد های راکد مورد بررسی و پرسش قرار گرفت و در نهایت متوجه شدیم که ۶۲درصد از این واحد ها قابلیت احیا دارند و می توان موانع پیش پایشان را برداشت تا به اشتغال و تولیدی که سابقاً داشتند بازگردند حتی کار و اشتغال شان را ارتقا نیز ببخشند.

وی با بیان اینکه برای کمک به واحد های راکد از ظرفیت ستادهای استانی رونف تولید و رفع موانع، بانک ها، تسهیلات و ... نیز بهره گیری شده است، ابراز داشت: توانسته ایم در دولت سیزدهم یک هزار و ۵۷۵ واحد راکد را احیا کنیم و این امر به ایجاد ۲۸ هزار فرصت شغلی جدید منجر شده است.

معاون وزیر صمت همچنین با بیان اینکه این وزارتخانه برای واحدهای صنعتی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود مشغول به کار هستند، برنامه ریزی هایی را صورت داده است، تاکید کرد: مجموع این واحد ها ۳۳ هزار واحد در سراسر کشور است.

رسولیان گفت: ۱۵۰ واحد از این میزان تعداد در همین سال جاری به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تولید، ارتقا پیدا کرده اند و این روند ارتقای تولید گران ادامه نیز خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha