۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
فرودگاه امام گواهی نامه فرودگاهی ندارد
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی:

فرودگاه امام گواهی نامه فرودگاهی ندارد

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل نواقص در سطح زیر ساخت، گواهی نامه فرودگاه امام منقضی شده است.

به گزارش بازار، میثم شاکر گفت: ایکائو بر اساس برنامه ممیزی که دارد استانداردها و توصیه نامه‌هایی را منتشر می‌کند که میزان انطباق اعضای کنوانسیون شیکاگو را بر اساس آن می‌سنجد.

وی افزود: این برنامه هر چند سال یکبار بر اساس عملکرد کشورهای عضو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و امسال این ممیزی را شهریورماه در حوزه‌های فرودگاه‌ها، ناوبری و سانحه خواهیم داشت به این منظور بعد از سال ۲۰۱۰ یعنی پس از حدود ۱۲ سال ایکائو متمایل است میزان انطباق کشور ما را در حوزه‌های یاد شده با استانداردهای جهانی بسنجد بر این اساس از دفتر منطقه‌ای ایکائو که مستقر در قاهره است درخواست یک کارشناس فنی در حوزه فرودگاه‌ها را برای پیش ممیزی داشتیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پروازهای بین المللی کشور ما از ۱۰ فرودگاه صورت می‌گیرد که این ۱۰ فرودگاه مورد ارزیابی ایکائو قرار است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر نظر کارشناسان بر عدم تایید فرودگاه‌ها باشد آیا باعث محدودیت‌های فرودگاهی و پروازی می‌شود گفت: ایکائو هرگز محدودیت ایجاد نمی‌کند، ولی از آنجا که گزارش ایکائو در دسترس سایر کشورهای عضو قرار می‌گیرد، شرکت‌های هواپیمایی با توجه به آن تصمیم می‌گیرند در خصوص میزان پروازها خود به آن فرودگاه کاهش، افزایش و یا محدودیت خاص اعمال کنند؛ که البته می‌تواند یک هشدار جدی برای رعایت استانداردها و مقررات باشد.

وی ادامه داد:در سال ۲۰۱۰ هشت فرودگاه بین المللی داشتیم که این عدد در حال حاضر با فرودگاه زاهدان و بندرعباس به ۱۰ فرودگاه بین المللی رسیده است، فرودگاه‌های بین المللی باید ۱۰۰ درصد دارای گواهینامه باشند فعلاً از برنامه منطقه عقب هستیم و باید تلاش بیشتری کنیم.

شاکر خاطر نشان کرد: فرودگاه امام گواهینامه‌ای که داشته بر اساس مدل قبلی مقررات بود که در سال ۲۰۱۸ این گواهینامه را کسب کردند، اما به دلیل وجود بعضی از نواقص که در سطح زیرساخت مشاهده شده باعث شد این گواهینامه منقضی شود البته مجددا درخواست گواهینامه صورت گرفته که در حال بررسی است، اما نداشتن گواهینامه نافی انجام عملیات نیست.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صدور گواهینامه بدون رعایت استانداردها امکان پذیر نیست، اما نداشتن استانداردها نافی عملیات نیست با انجام ارزیابی ایمنی تمهیدات عملیاتی شدن فرودگاه ممکن است و فرودگاه امام یک برنامه عملیاتی ارائه کرده که بتواند این نواقص را در بازده‌ی یکساله برطرف کند.

وی گفت: نگران رعایت قوانین هستیم رعایت نکردن قوانین و استانداردها بزرگترین خطا از نظر ایکائو است، شفافیت در ارائه گزارش‌ها مهمترین اصلی است که باید رعایت شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha