۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
نمی‌گذاریم مردم یزد تشنه بمانند| خبرهای خوب در حوزه آب
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

نمی‌گذاریم مردم یزد تشنه بمانند| خبرهای خوب در حوزه آب

یزد- فاطمی، استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد همواره با تنش آبی در تابستان‌ها مواجه است، گفت: نمی گذاریم مردم تشنه بمانند.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه استان یزد همواره به ویژه در فصل تابستان جزو استان هایی است که با تنش آبی شدید مواجه است، اظهار داشت: این استان در حال حاضر شدیدترین تنش های آبی را تجربه می کند از اینرو به همه مسئولان استان تاکید کرده ایم شرایط را طوری مدیریت کنند که مبادا مردم بدون آب بمانند و به آنها سخت بگذرد.

وی افزود: تاکید بر این است که مبادا مردم بی آبی را تجربه کنند از اینرو شبکه های جدید تامین آب شرب باید به سرعت اجرا شود هر چند عقب ماندگی هایی از گذشته وجود دارد اما پروژه ها نباید روال عادی را طی کنند و باید به آنها سرعت عمل بخشیده شود.

فاطمی بیان کرد: وضعیت آب شرب و بهداشت مردم باید به صورت لحظه ای هم در شهر و هم در روستاها رصد و گزارش شود از اینرو لازم است که با مدیریت مدیرکل بحران استان، این اقدام صورت گیرد و موارد با فوریت مطرح و پیگیری و رفع شود و مسئولان در روستاها حاضر شده و و وضعیت آبی آنها را روستا به روستا بازدید کنند.

استاندار یزد ادامه داد: برنامه های دولت در استان یزد در حوزه آب در دست پیگیری است و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود و در کنار آن ساخت ۱۵۰ هزار مترمکعب مخزن و اجرای خط پدافندی، بخشی از نیاز استان را در اوج مصرف و در مواقع اضطراری حل خواهد کرد.

ساخت ۵۱ مجتمع آبرسانی روستایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)
وی ادامه داد: از طرفی از سوی قرار گاه امام حسن مجتبی(ع) در راستای آبرسانی به روستاها، ساخت ۵۱ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اقدام است اما به طور قطع اجرای آنها زمان می برد و مدت زمان ساخت پروژه ها طولانی است اما منابع تامین شده و به جد پیگیر هستیم اما مشخص است که در حال حاضر مشکل داریم و در بسیاری از روستاها، آبرسانی با تانکر انجام می شود.

فاطمی بیان کرد: تلاش است که آب شرب و بهداشت مردم را بتوانیم در تابستان حل کنیم و به فرمانداران و دهیاران و بخشداران و به دستگاه های آبی استان گفته شده که روزانه روستا به روستا و بخش به بخش مسئله را دنبال کنند که اگر مشکلی وجود دارد، ورود و مسئله را حل کنند.

به گفته استاندار یزد، برای تامین نیاز شرب و بهداشت مردم در تابستان در مناطق شهری و روستایی، چاه هایی حفر و به شبکه اضافه شده یا در حال اضافه شدن است تا منابع آبی جدید تولید و به شبکه تزریق شود تا مشکل آبی حل شود اما باید توجه کرد که در کنار تولید منابع آبی باید به حوزه مدیریت مصرف هم توجه شود.

ساخت کولرهایی با تکنولوژی جدید برای صرفه جویی در مصرف آب و برق
وی با اشاره به ابتکارات یکی از شرکت های دانش بنیان در حوزه کولرهای آبی افزود: این شرکت توانسته است با تکنولوژی نو کولری را طراحی کند که مصرف برق و آب آن یک سوم و راندمان آن به مراتب بالاتر و قیمت آن نیز نسبت به کولرهای آبی موجود در بازار پایین تر است.

فاطمی گفت: قرار شد که مشوق هایی قرار داده شود تا مردم به سمت جایگزینی کولرهای آبی فعلی که مصرف آب و برق بالایی دارند، بروند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دستگاه های متولی در هر کولر آبی در شرایط فعلی روزانه بیش از ۸۵۰ لیتر در شبانه روز آب تبخیر می شود در حالی که در کولرهای ساخته شده با تکونولوژی روز مصرف آب ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است که اتفاق خوبی است.

۲ هزار میلیارد تومان از محل صنایع به پروژه های آبی یزد تزریق می شود
فاطمی گفت: در کنار همه این اتفاقات، اقدامات بلندمدتی نیز توسط دولت در حوزه تامین آب پایدار برای استان دنبال می شود که یکی از آنها، اقدام برای تامین اعتبار خطوط انتقال آب است که در هیات دولت دنبال می شود به این ترتیب که ۲ هزار میلیارد تومان از محل صنایع به حوزه پروژه های آبی تزریق می شود و به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب شود که با این کار سرعت فزاینده ای به پروژه ها می دهیم.

وی ادامه داد: همچنین اختصاص یک یا دو معدن به پروژه های آبی استان به ویژه پروژه های خطوط انتقال در آستانه نهایی شدن است که امیدواریم تا هفته دولت به سرانجام برسد و این پروژه های اساسی حوزه انتقال را در طول دولت سیزدهم به سامان برسانیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha