۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
شیلات خراسان جنوبی در گرداب کمبود نقدینگی|سرمایه در گردش واحدها تامین شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

شیلات خراسان جنوبی در گرداب کمبود نقدینگی|سرمایه در گردش واحدها تامین شود

بیرجند- جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اساسی برخی از واحدهای شیلات استان بوده که با توجه به بالا رفتن قیمت خوراک ماهی می طلبد رفع شود.

مهدی جعفری در گفت و گو با بازار با اشاره به پتانسیل خراسان جنوبی در تولید و پرورش ماهی بیان کرد: سرانه مصرف ماهی استان در سال‌های گذشته تنها ۵/۲۲ کیلوگرم بود که این میزان مصرف در حال حاضر به ۵/۲۷ رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در خراسان جنوبی هزار و ۵۱۹ تن گوشت ماهی تولید شد، اظهار کرد: ۶۶۴ بهره بردار در سطح استان در عرصه پرورش ماهی فعالیت دارند.

جعفری از وجود ۶۷۵ باب استخر پرورش ماهی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۴۴ باب استخر دو منظوره، ۸ باب سد و آب‌بندان، ۱۶ باب استخر پرورش ماهی سردآبی و ۷ باب مزارع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از تعداد مذکور واحدهای پرورش ماهی سطح استان بیشترین پراکنش واحدهای پرورش ماهی به شهرستان طبس اختصاص دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بحث شیلات، بیان کرد: نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اساسی برخی از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری سطح استان است.

جعفری ادامه داد: با توجه به بالا رفتن قیمت خوراک ماهی می طلبد که این مشکلات تولیدکنندگان این واحدها با سرمایه در گردش مرتفع شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha