۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
سالانه ۴۵ درصداز محصولات کشاورزی زنجان در معرض انواع آفات گیاهی  است
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

سالانه ۴۵ درصداز محصولات کشاورزی زنجان در معرض انواع آفات گیاهی است

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشت‌زارهای استان انجام می شود، گفت: در سال ۴۵ درصد از محصولات کشاورزی و باغی استان در معرض انواع آفات گیاهی هستند.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشت زارهای زنجان انجام می شود، گفت: در سال ۴۵ درصد از محصولات کشاورزی و باغی استان در معرض انواع آفات گیاهی هستند.

وی اظهار کرد: آفات گیاهی یکی از مهمترین مشکلات مهم بخش کشاورزی است که در کاهش محصولات نقش بسیار زیادی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه اگرآفات کنترل نشود، محصولات کشاورزی ۱۰۰ درصد آسیب می بینند، گفت: سه نوع آفت عمومی، خصوصی و همگانی وجود داردکه محصولات کشاورزی را تهدید می کند.

تاراسی تاکید کرد: هزینه کنترل آفت عمومی را دولت پرداخت می کند و در حال حاضر در زنجان آفتی که عمومی است آفت ملخ شهرستان طارم است که همه ساله در این زمان طغیان می کند.

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار هکتار کانون یابی در منطقه شهرستان طارم انجام شده و سه هزار هکتار هم کنترل شیمیایی انجام گرفته که اگر این اقدامات انجام نشود طغیان رخ می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: سموم تهیه شده و در شهرستان طارم تا ۱۴ هزار هکتار کنترل آفت ملخ انجام خواهد شد.

تاراسی تاکید کرد: ۱۴۰ اکیپ خصوصی و دولتی برای کنترل آفات در حال فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۶٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha