۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
اردبیل در دانش بتن فقیر است| رنج صنعت سیمان از واسطه‌ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اردبیل در دانش بتن فقیر است| رنج صنعت سیمان از واسطه‌ها

اردبیل -مدیرعامل کارخانه سیمان آرتای اردبیل گفت:اردبیل در دانش بتن فقیر است وما بابرگزاری دوره‌های آموزشی سعی داریم تا ارتقای دانش بتن و استفاده از آن را در فصول مختلف برای علاقه‌مندان آموزش دهیم.

سید علی عظیمی در گفت‌و گو باخبرنگار بازار، اظهار کرد: سایه سنگین مدیریت دولتی به صنعت سیمان ضربه وارد کرده ولی سعی ما بر این است تا به عنوان یک مجموعه تولید سیمان در شمالغرب بتوانیم با تکنولوژی‌های جدید و به دور از نگاه‌ محدودکننده دولتی فعالیت‌هایمان را انجام دهیم.

وی ضرورت نوسازی تکنولوژی‌ را در صنعت سیمان یادآور شد و تصریح کرد: صنعت سیمان در کشور ۸۸ ساله شده و ضروری است تا در پاسخگویی به نیاز بازار و تنوع تولید سیمان، از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در این حوزه استفاده شود.

ما با مشکل بتن‌ریزی در هوای سرد در اکثر کارگاه‌ها روبه‌رو هستیم
مدیرعامل کارخانه سیمان آرتای اردبیل به شرایط اقلیمی استان و سرمای ۶ ماهه اشاره کرد و گفت: متأسفانه دانش بتن در استان اردبیل بسیار فقیر است و ما با مشکل بتن‌ریزی در هوای سرد در اکثر کارگاه‌ها روبه‌رو هستیم در حالی که متناسب با پیشرفت‌های جهانی می‌توان حتی در هوای سرد بتن‌ریزی را با بهره‌گیری از روش‌های نوین انجام داد.

عظیمی به نبود آزمایشگاه کیفی بتن در استان به عنوان یک نقص اشاره کرد و افزود: ما پشتیبانی‌های لازم را از سیستم استانی در راه‌اندازی این آزمایشگاه بر اساس شیوه‌های جدید انجام می‌دهیم و آمادگی داریم بیشتر از ظرفیت یک میلیون تنی خود در طول سال افزایش تولید سیمان را در واحد تولیدی خود انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از ۳۲۵ نفر نیروی شاغل در کارخانه سیمان اردبیل، ۱۲۷ نفر از شهرستان اردبیل و ۶۰ نفر نیز از شهرستان نمین و روستاهای اطراف هستند، خاطرنشان کرد: برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کارخانه سیمان اردبیل فرصت شغلی ایجاد شده که این امر به نفع اهالی منطقه است.

مدیرعامل کارخانه سیمان آرتای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: صنعت سیمان از واسطه‌گری و فروش خارج از قاعده و قواره رسمی رنج می‌برد و در کنار آن همچنان ما مشکل تأمین برق و گاز را داریم که به رغم وعده مسئولان هنوز برطرف نشده است.

رایزنی‌ها برای تأمین برق و احداث نیروگاه در مجموعه آغاز شده است
وی بیان کرد: محدودیت تأمین برق برای این کارخانه اجازه نمی‌دهد تا ما بیشتر از صد درصد ظرفیت تولید خود در این کارخانه تولید سیمان را داشته باشیم که رایزنی‌ها برای تأمین برق و احداث نیروگاه در خود مجموعه آغاز شده است.

عظیمی به تولید سیمان مرکب برای تقویت صنعت بتن و ساخت و ساز اشاره کرد و ادامه داد: تنوع تولید سیمان را در کارخانه سیمان آرتای اردبیل شاهد هستیم و امیدواریم با همت مجموعه فعال این کارخانه روز به روز در انجام مسئولیت اجتماعی و تخصصی خود بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان آرتای اردبیل از کاهش آلایندگی این کارخانه در محیط زیست پیرامونی خبر داد و گفت: با نصب دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های مختلف به ویژه تجهیزات فلترینگ تصفیه هوا و بهبود شرایط را در این منطقه شاهد هستیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اشنا IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      فکر کنم ایشان دانشمند
    • محمد ح US ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      بیشتر از صد درصد ظرفیت هم مگه میشه تولید داشت؟؟
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      اردبیل اصلا شهرنیست یه روستای بزرگه
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      اردبیل اصلا شهرنیست یه روستای بزرگه