۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
توسعه گلخانه ها و باغات اولویت های اصلی کشاورزی ایلام است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

توسعه گلخانه ها و باغات اولویت های اصلی کشاورزی ایلام است

ایلام-عموزاده،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به ظرفیت های کشاورزی برای اشتغال در ایلام، گفت: توسعه گلخانه ها و باغات اولویت های اصلی کشاورزی ایلام است.

آذرنوش عموزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط اقلیمی و تنوع آب و هوایی خاصی است که باعث شده یکی از مناطق مهم تولید محصولات باغی در کشور به شمار برود.

وی تصریح کرد: باغبانی مزیت شناخته شده کشاورزی استان ایلاماست که از نظر اقتصادی اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور مهم است، وجود عرصه های گوناگون و مستعد برای احداث باغ و توسعه آن در اراضی شیب دار و همچنین احداث گلخانه از مزیت های منحصربه فرد در زیربخش کشاورزی استان است.

عموزاده اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر مردم استان کشاورز و دامدار هستند، یکی از وظایف جهاد کشاورزی رسیدگی به مشکلات این قشرزحتمکش و تولیدکننده است.

توسعه باغات در اراضی شیب دار
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای پتانسیل های بسیار خوبی به خصوص برای توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

عموزاده افزود: از طرفی ایلام از استان هایی است که عرصه های مناسبی برای توسعه باغات دارد، به خصوص عرصه هایی که شیب دار هستند و برای انجام فعالیت های زراعی مناسب نیستند،بهترین ظرفیت برای ایجاد باغات در این اراضی باشد.

توسعه گلخانه ها و باغات اولویت های اصلی کشاورزی ایلام است

وی عنوان کرد: بر همین اساس طرحی تحت عنوان توسعه باغات در اراضی شیب دار از طرف وزارتخانه ابلاغ شده و این طرح دارای یک آیین نامه ای با یک سری شرایط و ضوابط است، در این طرح پیش بینی شده که از گونه های مقاوم در برابر کم آبی استفاده کنیم.

توسعه کشت گل نرگس در استان ایلام
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: در حال حاضر کشت گونه های مقاوم نظیر بادام، انجیر دیم، پسته و انگور و حتی گیاهان دارویی و نیز گل محمدی در اراضی شیب دار استان آغاز شده است.

وی گفت: همچنین توسعه کشت گل نرگس در استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است، خوشبختانه استان ایلام در زمینه تولید گل نرگس دارای رتبه برتر کشوری است و باغات خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص احداث گلخانه ها در استان نیز بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع آبی و بهره وری مناسبی که گلخانه ها دارند، این بخش می تواند در استان ایلام بسیار مهم باشد.

عموزاده اضافه کرد: در این زمینه در استان نیز اقدامات بسیار خوبی هم در قالب مجتمع های گلخانه های و هم به صورت انفرادی انجام گرفته است.

وی گفت: تسهیلات ویژه ای نیز برای متقاضیان در این خصوص در نظر گرفته شده که افرادی که تمایل دارند در این خصوص سرمایه گذاری کنند می توانند درخواست خود را ارائه دهند و از مزایای این طرح برخوردار باشند.

وی افزود: در حال حاضر چهار مجتمع گلخانه ای در سطح استان در دست ساخت است که ۲ مجتمع از آنها به مرحله بهره برداری رسیده و کار ساخت ۲ مجتمع دیگر در استان نیز در دست اقدام است.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha