۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
۵ میلیارد دلار در طرح های توسعه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری می شود
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

۵ میلیارد دلار در طرح های توسعه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری می شود

ایلام-مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده بیش از پنج میلیارد دلار در طرح های توسعه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن خجسته مهر صبح جمعه در نشست با استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس و مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در محل استانداری ایلام اظهار کرد: حدود ۱۵ میدان نفتی و گازی در استان وجود دارد و که پتانسیل تولید فوق العاده ای دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از جوانان ایلامی در راستای تربیت متخصص حوزه نفت و گاز تحت آموزش های تخصصی قرار می گیرند، گفت: ۵ میلیارد دلار در طرح های توسعه نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری می شود.

خجسته مهر تصریح کرد: این سرمایه گذاری در طرح های توسعه شامل دانان، دال پری، چشمه خوش، پایدار شرق، بابا قیر و ان. جی. ال ۳۱۰۰ است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بر اساس برنامه باید تا سال ۱۴۰۱ میزان تولید گاز را به حدود یک و نیم میلیارد مکعب افزایش دهیم که بخشی مهمی از این تولید د استان ایلام است.

وی گفت: در این راستا برای اجرای فاز دوم تنگ بیجار و تفاهم نامه برای مطالعه آن با هلدینگ خلیج فارس امضا و بخشی از چاها حفاری شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه پرداخت حوزه مسئولیت های اجتماعی صنایع شرکت های نفت و گاز در استان هیچ مشکلی وجود ندارد و مطابق قانون به استان پرداخت می شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha