۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
انتشار نخستین گزارش وزارت خزانه داری آمریکا برای قانونگذاری در حوزه رمزارزها
در پی صدور فرمان جو بایدن صورت گرفت؛

انتشار نخستین گزارش وزارت خزانه داری آمریکا برای قانونگذاری در حوزه رمزارزها

وزارت خزانه داری ایالات متحده فکت شیت مربوط به مقررات مد نظر خود در خصوص ارزهای دیجیتال و نحوه همکاری دستگاه های دولتی این کشور با دیگر نهادهای رگولاتوری دولتی در سطح بین المللی را در آن مشخص کرد.

به گزارش بازار، وزارت خزانه داری ایالات متحده فکت شیت مربوط به مقررات مد نظر خود در خصوص ارزهای دیجیتال و نحوه همکاری دستگاه های دولتی این کشور با دیگر نهادهای رگولاتوری دولتی در سطح بین المللی را در آن مشخص کرد.

گفته می شود فکت شیت مذکور شامل چارچوبی است که نحوه همکاری ایالات متحده با نهادهای بین المللی در مورد وضع مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در آن گنجانده شده و بخش هایی از آن نیز مربوط به همکاری های دوجانبه مد نظر آمریکا با دیگر دولت های جهان در همین خصوص است.

به گفته منابع آگاه، فکت شیت مد نظر دولت آمریکا همچنین مجموعه وسیعی از اقدامات مد نظر وزارت خزانه داری این کشور را مورد اشاره قرار داده که قرار است با همکاری کشورهای عضو گروه هفت اجرایی شده و همچنین موارد مهمی چون شیوه های نظارت بر پرداخت های رمزارزی و ارزهای دیجیتال صادر شده از سوی بانک های مرکزی این کشورها نیز در آن گنجانده شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که از مدت ها پیش با اعضای گروه ۲۰ بر روی محتوای این فکت شیت، به ویژه بخش مربوط به پرداخت های فرامرزی و مقررات مربوط به آنها با استفاده از ارزهای دیجیتال، همکاری کار مشترک انجام شده است.

دولت آمریکا در توضیحات مربوط به سند مد نظر خود تاکید کرده که با همکاری هیئت ثبات مالی (FSB) ایالات متحده، خطرات پیش روی ثبات مالی ناشی از فعالیت دارایی های دیجیتال را بررسی کرده است.

واشنگتن مدعی است که FATF نیز استانداردهای گنجانده شده در نحوه وضع مقررات رگولاتوری مربوط به فعالیت رمزارزها را مورد پذیرش قرار داده و از آن حمایت خواهد کرد.

این فکت شیت همچنین نخستین سند گزارشی است که از زمان صدور فرماین جو بایدن در خصوص لزوم تعیین مقررات رگولاتوری برای نظارت بر فعالیت دارایی های دیجیتال، منتشر شده و گفته می شود صندوق بین المللی پول نیز از آن حمایت خواهد کرد.

با اینحال، هنوز جزئیاتی در خصوص محتوای فکت شیت مد نظر وزارت خزانه داری آمریکا منتشر نشده و مشخص نیست چارچوب مد نمظر واشنگتن برای نظارت بر فعالیت ارزهای دیجیتال شامل چه مواردی می شود.

لازم به ذکر است، دولت آمریکا و پارلمان اروپا هفته گذشته بر لزوم وضع مقررات مربوط به فعالیت رمزارزها در سطح بین المللی تاکید کرده و اعلام کردند که وضع چنین مقرراتی به نفع سرمایه گذاران بوده و ریسک ناشی از ورشکستگی و یا نوسان شدید قیمت دارایی های دیجیتال که منجر به از دست رفتن دارایی سرمایه گذاران می شود، جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha