۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
شرکت های نفت و گاز در ایلام عوارض آلایندگی را پرداخت کنند
استاندار ایلام:

شرکت های نفت و گاز در ایلام عوارض آلایندگی را پرداخت کنند

ایلام- استاندار ایلام گفت: شرکت های نفت و گاز در ایلام باید عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.

به گزارش بازار، حسن بهرام نیا صبح جمعه در نشست با مدیرعامل شرکت ملی نفت در محل استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه ای در بخش نفت و گاز دارد.

وی گفت: ۵ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی کشور در استان ایلام ذخیره است.

استاندار ایلام اضافه کرد: با وجود به هم خوردن اکوسیستم منطقه و وجود آلایندگی شرکت های نفت و گاز که متوجه مردم می شود، سهم استان از عوارض آلایندگی توسط این شرکت ها پرداخت نمی شود.

وی گفت:۱۴ شرکت را به عنوان شرکت‌های آلاینده معرفی کرده اند که باید سهم آلایندگی را پرداخت کنند، اما این تعداد به ۴ شرکت رسیده که دلیل آن یا رانت بوده یا سفارش بوده و اگر همین حق قانونی استان را بدهند، وضعیت استان متفاوت تر خواهد بود.

بهرام نیا بیان کرد: ۱۲۶ پیمانکار غیر بومی در ایلام در بخش نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کار هستند ولی گردش مالی این پیمانکاران در استان نیست، بعد از اولتیماتومی که داده شد تعدادی از پیمانکاران نسبت به افتتاح حساب در استان اقدام کردند، انتظار داریم کل پیمانکاران ملزم به گشایش حساب در استان شوند.

استاندار ایلام تصریح کرد: بیش از ۶ هزار پرسنل در استان ایلام در بخش نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کار هستند، اگر خرید مایحتاج شرکت های نفت و گاز در داخل استان باشد در اقتصاد استان تاثیر گذار است و درخواست می کنیم به پیمانکاران ابلاغ کنید که کوچکترین خریدی از ملزومات گرفته تا مواد غذایی را از استان تهیه کنند.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha