۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
واگذاری ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر| ۶ هزار تن ماهی صادراتی در بوشهر برداشت شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

واگذاری ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر| ۶ هزار تن ماهی صادراتی در بوشهر برداشت شد

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر از واگذاری ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: قطعه ۵ هزار هکتاری نیز بین بوشهر و دلوار در مرحله واگذاری به سرمایه گذار برای زیرسازی است.

احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین مسکن برای اقشار ضعیف جامعه از اولویت‌های مدیران استان است و چند طرح مهم و بزرگ را دست‌اجرا داریم.

وی افزود: اجرای طرح خودمالکی از طرح‌های ارزشمند دولت برای خانه‌دار کردن مردم است که زمین را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و چند خانواده با هم مشارکت خواهند داشت و برای ساخت آن نیز تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طرح جهش تولید مسکن نیز از طرح‌های مهم دولت سیزدهم‌است که استان بوشهر نیز ۴۰ هزار واحد مسکونی در طی ۴ سال تامین می‌کند.

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه منطقه ویژه

محمدی‌زاده در ارتباط با کلنگ‌زنی منطقه ویژه شمال استان بوشهر نیز ابراز داشت: مقرر شد که ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ۱۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های این منطقه تامین شود.

وی گفت: تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه شمال استان بوشهر هزینه شده است و انتظار داریم طی ۵ ماه آینده به اندازه ۲ سال جلو بیفتیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: ایجاد شغل، گسترش مراکز تولیدی و توسعه صنایع پایین دستی و حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان و ... در این منطقه فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: حرکت گسترده‌ای در استان در جذب سرمایه انجام دادیم و کارگروه تسهیل جذب سرمایه در استان را شکل دادیم و با سیل سرمایه گذاران مواجه هستیم.

دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شمال استان

وی بیان کرد: همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بومی و غیر بومی در منطقه ویژه شمال استان بوشهر می‌توانند مشارکت کنند.

استاندار بوشهر در ارتباط با افتتاح بزرگترین شهرک شیلاتی کشور یادآور شد: بیش از ۳ هزار هکتار زمین، توسعه و زیرسازی شده و دولت پشتیبانی لازم را از این طرح انجام می‌دهد.

محمدی‌زاده افزود: ۲ طرح در این شهرک شیلاتی، لاروریزی شدند و ما نیز پیگیری محکم‌تری انجام دادیم تا این ۲ طرح در ۱۵۰ هکتار زیر کشت رفتند.

وی گفت: بقیه سرمایه گذاران در سایت‌های مجاور نیز در حال فعالیت هستند و سال آینده وارد مدار می‌شوند.

واگذاری ۱۳۰۰ هکتار اراضی جدید پرورش میگو در استان بوشهر

استاندار بوشهر از واگذاری قطعه جدید پرورش میگو در شمال استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: قطعه ۷۰۰ هکتاری پرورش میگو در شهرستان دیلم‌تعریف کردیم که مردم بومی و روستائیان اطراف دیلم در این‌طرح مشارکت می‌کنند.

محمدی‌زاده بیان داشت: قطعه ۶۰۰ هکتاری پرورش میگو نیز در منطقه شیف غربی آماده شده که بزودی فراخوان انجام‌ می‌شود که مردم بومی و ایثارگران در اولویت واگذاری اراضی قرار دارند.

وی تاکید کرد: همچنین زمین ارزشمندی برای پرورش میگو بین بوشهر و دلوار در خور شکسته به مساحت ۵ هزار هکتار در نظر گرفته شده که با توسعه توسط سرمایه گذار امیدواریم به نتیجه برسد.

در حال حاضر ۶ هزار تن برداشت ماهی در قفس در استان بوشهر داریم که اغلب صادراتی هستند

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های ماهی در قفس نیز خاطر نشان کرد: طرح ماهی در قفس از طرح‌های سودده و ارزآور است که برداشت محصول صادراتی و اقتصادی دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۶ هزار تن برداشت ماهی در قفس داریم که بزودی افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس می‌تواند در تمام روستاهای ساحلی انجام شود افزود: این طرح می‌تواند هم در قالب انبوه و هم به صورت طرح‌های کوچک روستایی ماهی در قفس اجرایی شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha