۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
ریزش سنگین جفت ارز EUR/JPY در پی ادامه افت ارزش یورو
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش سنگین جفت ارز EUR/JPY در پی ادامه افت ارزش یورو

با ادامه نگرانی ها در مورد اقتصاد منطقه یورو، ارزش یورو در حال سقوط بوده و جفت ارز EUR/JPY به پایین ترین سطح ۱۳۷.۱۴ نزول پیدا کرده است.

به گزارش بازار، با ادامه نگرانی ها در مورد اقتصاد منطقه یورو، ارزش یورو در حال سقوط است. در همین حال، جفت ارز EUR/JPY به پایین ترین سطح ۱۳۷.۱۴ سقوط کرد که پایین ترین نقطه از ۲ ژوئن به این سو محسوب شده و نسبت به بالاترین سطح سالانه خود بیش از ۴.۲۸ درصد کاهش یافته است.

به طور مشابه، قیمت جفت ارز EUR/USD نیز به برابری ۱:۱ نزدیک می شود و نرخ جفت ارز EUR/CHF به پایین ترین سطح در سال های اخیر رسیده است.

اقدامات بانک های مرکزی اروپا و ژاپن
همانطور که گفته شد، نرخ مبادله یورو به ین سقوط کرده و سرمایه گذاران منتظر اقدامات بعدی دو بانک مرکزی ژاپن و اروپا هستند. بانک مرکزی اروپا به دلیل وضعیت مخاطره آمیزی که اقتصاد اروپا در آن قرار دارد، کمی نسبت به آینده اقتصاد منطقه یورو بدبین به نظر می رسد. با ادامه افزایش هزینه انرژی، اعتماد مصرف کنندگان و کاهش سطح تجاری نیز این بی اعتمادی افزایش می یابد.

تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در نشست آتی خود، اجرایی سازی سیاست افزایش نرخ بهره را آغاز کند. در حالی که اکثر پژوهشگران انتظار افزایش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره بانکی را دارند، برخی دیگر معتقدند که سناریوی محتمل این است که این بانک نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد.

در همین حال، جفت ارز EUR/JPY همچنین به اقدامات بانک مرکزی ژاپن نیز واکنش نشان می دهد. برخلاف بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی ژاپن تاکید کرده که فعلا خبری از افزایش نرخ بهره بانکی نبوده و اقتصاد این کشور حتی با سرعت کم نیز به پیشرفت خود ادامه می دهد. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که بانک مرکزی ژاپن طی چند ماه آینده سیاست های پولی خود را تغییر خواهد داد؛ زیرا تضعیف یِن به بسیاری از واردکنندگان ضربه خواهد زد.

پیش بینی نرخ EUR/JPY

ریزش سنگین جفت ارز EUR/JPY در پی ادامه افت ارزش یورو

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت یورو به ین یک الگوی سه گانه را در ۱۴۴.۳۳ نقطه تشکیل داده است. در تحلیل اقدام قیمت، این الگو معمولا یک علامت نزولی است. اکنون این جفت توانسته است تا زیر چانه این الگو در نقطه ۱۳۸ حرکت کند. چنین حرکتی نشانه کنترل خرس ها بر بازار است.

در همان زمان، این جفت ارز به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه حرکت کرده این در حالیست که MACD به افت خود ادامه داد. بنابراین، این جفت به احتمال زیاد سقوط خواهد کرده و فروشندگان سطح حمایت کلیدی را در ۱۳۶ هدف قرار می دهند که حدود ۲٪ کمتر از سطح فعلی است. حد ضرر این معامله در مقاومت ۱۳۹.۹۶ است.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha