۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
اختصاص حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به زیرساخت‌های صنعتی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

اختصاص حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع به زیرساخت‌های صنعتی

معاون وزیر صمت گفت: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع در سفرهای استانی رئیس جمهوری برای موضوعات مرتبط با زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مصوب شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در نشست مشترک با مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها که در حاشیه آیین گرامیداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در دهه تولید و تجارت در استان‌ها برگزار شد، و عملکرد شرکت‌های استانی نیز در این حوزه مورد قبول وزیر و مجموعه وزارتخانه بود، که این عملکرد با انعکاس صحیح اقدامات و دستاوردها، به ارتقاء عملکردی وزارت صنعت، معدن و تجارت نزد آحاد جامعه منجر شد.

وی با بیان این‌که مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها با تمام تلاش درحال دفاع از موقعیت صنعت، معدن و تجارت در استان متبوع خود هستند، افزود: عملکرد شرکت‌های استانی به‌صورت مداوم در بازه‌های زمانی سه ماهه مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد و علاوه بر برنامه‌ها و شاخص‌های مجامع و بودجه، برنامه‌های ویژه‌ای نیز در سطح ملی با درنظر گرفتن برش‌های استانی در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت سیزدهم را بسیار مثبت، کارآمد و اثربخش ارزیابی و اضافه کرد: در این سفرها حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مصوب شده است.
واگذاری الکترونیکی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با جدیت تمام دنبال می‌شود

رسولیان در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر این‌که موضوع واگذاری الکترونیکی زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با جدیت تمام دنبال می‌شود، ادامه داد: این موضوع قولی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده است و ما نیز انجام این موضوع را تعهد کرده و اطمینان داریم واگذاری الکترونیکی در راستای شفاف سازی و حذف امضاهای طلایی، دستاوردهای مثبتی را دربر خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این‌که بیش از ۹۹ هزار قرارداد حق بهره برداری و واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شده است، اظهار داشت: از این تعداد قرارداد، افزون بر ۴۹ هزار مورد به بهره برداری از واحد صنعتی و تولید منجر شده است، که در این راستا، آیین نامه ارزیابی کیفی برای به تولید رسیدن قراردادهای راکد و جدید در دست اقدام می‌باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به برنامه آمایش سرزمینی بخش صنعت، معدن و تجارت در کشور بیان کرد: این برنامه ملی، برش‌های استانی و شهرستانی دارد، مناطق مختلف تقسیم بندی شده است و به مناطق کمتر برخوردار صنعتی با نگاه ویژه‌ای توجه می‌شود. همچنین الگوی منطقه‌ای و کالایی تعریف می‌شود و برنامه‌های توسعه‌ای بر اساس این الگو پیش خواهد رفت.

رسولیان در ادامه با تأکید بر ضرورت هم افزایی با تشکل‌های بخش خصوصی افزود: همراهی خوبی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تشکل‌های صنفی و انجمن‌های تخصصی وجود دارد، و این هم افزایی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها نیز به وضوح قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که انتظارات مردمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار بالاست، اضافه کرد: باید به انتظارات و توقعات مردم توجه جدی داشت و در موضوعاتی مانند فسخ قرارداد و خلع ید، ضمن مدیریت موضوعات پیرامونی و رعایت عدالت، در واگذاری‌ها نیز اهلیت و صلاحیت فردی مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با تأکید بر ضرورت نظارت بر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، از مدیران عامل شرکت‌های استانی تابعه خواست تا دارایی‌های خود را در حوزه‌های زمین، آب، برق و دیگر زیرساخت‌ها ارتقاء دهند و در این حوزه، مدیریت توسعه گرا داشته باشند.
ظرفیت احداث حدود ۱۵ شهرک صنعتی بزرگ مقیاس را در کشور داریم

رسولیان با بیان این‌که ظرفیت پیاده سازی و احداث حدود ۱۵ شهرک صنعتی بزرگ مقیاس را در کشور داریم، ادامه داد: برخی از استان‌ها این ظرفیت و پتانسیل را دارند؛ لذا مدل‌های احداث این گونه شهرک‌ها که از لحاظ آب، برق و پساب، خود تأمین هستند باید طراحی شود، و مدل‌های مشارکتی نیز تأثیرگذاری خود را خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت کاهش مدت زمان فرآیندها و بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری در مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها گفت: سال گذشته در حوزه احیاء واحدهای صنعتی راکد، عملکرد بسیار خوبی داشتیم، که این برنامه امسال هم با جدیت بیشتری تداوم خواهد یافت، و لازم است با تعامل و هم افزایی همه جانبه، از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای بهبود فضای کسب و کار صنعتگران و تولید کنندگان استفاده بهینه شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha