۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
آمریکا نتوانسته است ایران را در اخذ تضمین ها مطمئن کند
وزیر امور خارجه:

آمریکا نتوانسته است ایران را در اخذ تضمین ها مطمئن کند

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در نشست خبری با وزیر خارجه قطر گفت: آمریکا نتوانسته است ما را در اخذ تضمین ها مطمئن کند.

به گزارش بازار، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت : آمریکا نتوانسته است ما را در اخذ تضمین ها مطمئن کند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد آمریکایی‌ها باید متعهد باشند که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل توافق های هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ برخوردار باشد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد : این موضوعی است که تاکنون طرف آمریکایی نتوانسته است ما را به تحقق آن مطمئن کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما در خصوص مذاکرات حسن نیت داریم و برای مذاکرات منطقی جدی هستیم.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد : خلاف برخی ادعاهای رسانه ای آمریکایی ها ما هیچ مطالبه فرابرجامی نداریم.

امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای قطری در وزارت خارجه از حسن میزبانی دولت قطر بابت برگزاری گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و نماینده اتحادیه اروپا و گفتگوهای سه جانبه غیر مستقیم که هفته پیش در دوحه انجام شد و نیز از هماهنگی های خوب و نقش سازنده و تلاش امیر قطر و وزیر خارجه این کشور برای تسهیل در این گفتگوها قدردانی کرد.

وی ایفای نقش مقامات قطری را تسهیل در پیشرفت گفتگوها و کمک به بازگشت همه طرف ها به تعهدات شان دانست و گام‌های قطری ها را در این زمینه، مثبت و سازنده توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم و خلاف برخی ادعاهای رسانه‌ ای طرف های امریکایی؛ ما هیچ مطالبه زیاد خواهانه مبتنی نداریم و مطالبات ما کاملا در چارچوب توافق ۲۰۱۵ است.

امیرعبداللهیان افزود: اگر در حوزه ای طرف امریکایی احساس می‌کند موضوعی فرا برجامی وجود دارد بداند که ما در درون گفتگوها تاکید کردیم که بر اساس آن چه که در مذاکرات وین رخ داد و بارها طرف‌های غربی اعلام کردند هر آن چه مانع نفع اقتصادی ایران از برجام شود باید بر خواهند برداشته شود.

وی افزود: در گفتگوهای دوحه نیز موضع اساسی ای که بر آن تمرکز کردیم بحث تضمین موثر امریکا در این حوزه است که هیچ چیز نباید نفع اقتصادی ایران از برجام را تحت تاثیر قرار دهد و هر چیزی در این خصوص باید از میان برداشته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی بار دیگر تاکید کرد : پس؛ مطالبات ما زیاده خواهانه نیست اما مسیر اخذ تضمین ها؛ امریکایی ها باید متعهد شوند که جمهوری اسلامی ایران از مزایای کامل برجام و توافقات هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ برخوردار شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: این موضوعی است که تاکنون طرف امریکایی نتوانسته است ما را در قبال آن برای تحققش مطمئن کند.

وی افزود: تاکید می‌کنم که ما در مذاکرات حسن نیت داریم و می‌خواهیم که مذاکراتی منطقی داشته باشیم و در این مسیر؛ جدی هستیم.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ساختمان وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان از شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در محوطه وزارت امور خارجه استقبال کرد و سپس رایزنی های دوجانبه آغاز شد.

تبادل نظر درباره روابط دوجانبه و بررسی رویدادهای منطقه ای و بین المللی محور رایزنی وزرای خارجه ایران و قطر اعلام شده است.

قرار است وزرای خارجه دو کشور پس از این دیدار در نشست خبری مشترک به پرسش های خبرنگاران پاسخ دهند.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha