۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
خودروهای برقی ۳۳ درصد فروش جهانی را در اختیار خواهند داشت
تا سال ۲۰۲۸؛

خودروهای برقی ۳۳ درصد فروش جهانی را در اختیار خواهند داشت

تازه ترین تحقیق و بررسی موسسه AlixPartners نشان می دهد فروش خودروهای برقی در جهان تا سال ۲۰۲۸ میلادی به بیش از ۳۳ درصد کل فروش خودرو خواهد رسید.

به گزارش بازار، این موسسه تحقیقاتی همچنین پیش بینی کرده است فروش خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۵ نیز بیش از ۵۴ درصد کل فروش خودروهای جهان را تشکیل خواهد داد.

این در شرایطی است که تقاضا برای خودروهای برقی در بازارهای مهم و بزرگ به سرعت رو به افزایش است.

فروش خودروهای برقی طی سال گذشته تنها ۸ درصد جهانی را تشکیل داده بود و در سه ماه نخست ۲۰۲۲ میلادی نیز به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

شرکت های خودروسازی اکنون تصمیم گرفته اند با هدف تقویت تقاضا بیش از ۵۲۶ میلیارد دلار طی سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ برای تولید خودروهای برقی سرمایه گذاری کنند.

این رقم دو برابر بیشتر از سرمایه گذاری پیش بینی شده ۲۳۴ میلیارد دلاری طی سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ خواهد بود.

به اعتقاد برخی تحلیلگران صنعت خودروسازی همچنان با چالش های اقتصادی و زنجیره تامین در جریان گذار از خودروهای بنزینی به خودروهای برقی روبرو است.

یکی از مهمترین چالش ها افزایش دو برابری هزینه تولید خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی است. بر اساس محاسبات انجام شده هزینه تولید هر خودروی برقی تا ماه می ۲۰۲۲ به بیش از ۸۲۵۵ دلار رسیده است در حالی که این رقم به طور متوسط برای خودروهای بنزینی به ۳۶۶۲ دلار می رسد.

این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده است فروش خودرو در جهان امسال به کمتر از ۷۹ میلیون دستگاه خواهد رسید و این رقم سال ۲۰۲۴ میلادی به ۹۵ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

محدودیت های مربوط به زنجیره عرضه علت اصلی کاهش فروش خودرو طی سال جاری میلادی به شمار می رود.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha