۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
هشدار بانک مرکزی انگلیس درباره چشم‌انداز تاریک اقتصاد بریتانیا

هشدار بانک مرکزی انگلیس درباره چشم‌انداز تاریک اقتصاد بریتانیا

بانک مرکزی انگلیس با وجود تورم مارپیچی، چشم انداز اقتصادی تاریکی برای این کشور منتشر کرده است.

به گزارش بازار، بانک مرکزی انگلیس (BoE) هشدار داد که چشم انداز اقتصادی بریتانیا از ابتدای سال جاری بدتر شده و از وام دهندگان این کشور خواست تا سرمایه بیشتری را برای شوک بازارها کنار بگذارند. این بانک در گزارش ثبات مالی خود گفت: چشم انداز اقتصادی بریتانیا و کل جهان به طور قابل توجهی بدتر شده است. در این بیانیه آمده است: قیمت‌ کالاهای ضروری مانند غذا و انرژی در بریتانیا و سراسر جهان به شدت افزایش یافته و چشم‌انداز رشد اقتصادی بدتر شده است.

بر اساس این بیانیه، قیمت‌های بالاتر، رشد ضعیف‌تر و شرایط تامین مالی سخت‌تر، بازپرداخت یا تامین مالی مجدد بدهی‌ها را برای خانوارها و مشاغل سخت‌تر می‌کند. بانک مرکزی توضیح داد: با توجه به این موضوع، انتظار داریم که خانوارها و مشاغل در ماه‌های آینده فشار بیشتری متحمل شوند. آنها در برابر شوک های بیشتر آسیب پذیرتر هم خواهند شد. علی رغم بدتر شدن بحران هزینه های زندگی، با دو رقمی شدن تورم، این رگولاتور اطمینان داد که بانک ها دربرابر بدهی نسبت به خانوارها و مشاغل مقاوم هستند. این امر موجب شد تا آن ها بافر سرمایه خود را تا ۲ درصد افزایش دهند، به این معنی که آنها به ۱۳.۲ میلیارد دلار پول نقد اضافی نیاز دارند.

بانک مرکزی گفت: این چشم انداز، عدم اطمینان قابل توجهی دارد و خطرات نزولی می تواند بر ثبات مالی بریتانیا تاثیر منفی بگذارد. اقتصاددانان هشدار می دهند که انتظار می رود تورم در بریتانیا در اواخر سال جاری به ۱۱ درصد برسد و نرخ بهره پایه این بانک مرکزی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد افزایش یابد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha