۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
رشد ۲۳ درصدی ارزش واردات نهاده های دامی
در سال ۹۸ محقق شد

رشد ۲۳ درصدی ارزش واردات نهاده های دامی

ارزش واردات نهاده های دام و طیور در سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی نسبت به سال ۹۷ به بیش از ۴ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، در سال ۹۸ بیش از ۱۵ میلیون و ۱۴۷ هزار تن نهاده های دامی وارد کشور شد که به لحاظ وزنی نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

آمارهای تفکیکی از میزان واردات نهاده های دامی نشان می دهد در سال گذشته بیش از هشت میلیون و ۹۱۹ هزار تن ذرت وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات هشت میلیون و ۹۵۵ هزار تنی ذرت در سال ۹۷ رشدی را نشان نمی دهد.

اما مقایسه ارزش واردات ذرت در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نشان می دهد ارزش واردات این محصول با رشد ۴ درصدی از دو میلیارد و ۸۹ میلیون دلار به دو میلیارد و ۱۷۵ میلیون دلار رسیده است.

براساس این گزارش؛ در سال ۹۷ بیش از دو میلیون و ۶۴۸ هزار تن جو به ارزش ۶۰۲ میلیون دلار وارد کشور شده است که این آمار با رشد ۵۱ درصدی به لحاظ وزنی میزان واردت جو را به چهار میلیون و ۲۹۰ هزار تن در سال ۹۸ رسانده است.

همچنین ارزش واردات جو در سال گذشته با رشد ۶۸ درصدی از ۶۰۲ میلیون دلار به یک میلیارد و ۹ میلیون دلار رسید.

آمارها نشان می دهد که در سال گذشته  دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۴۰ تن کنجاله سویا به ارزش ۹۵۸ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۵۰ درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۴۴ درصدی را نشان می دهد.

در سال ۹۷ بیش از یک میلیون و ۴۸۳ هزار تن کنجاله سویا به ارزش ۶۶۵ میلیون دلار وارد کشور شد.

کد خبر: ۱۶٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha