۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
محصولات گلخانه ای ایلام به کشورهای حوزه خلیج صادر می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

محصولات گلخانه ای ایلام به کشورهای حوزه خلیج صادر می شود

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به ظرفیت‌های کشت گلخانه‌ای استان، گفت: هم اکنون محصولات این مراکز به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

آذنوش عموزاده در گفت و گو با بازار اظهار کرد: هلیلان یکی از قطب های کشاورزی استان ایلام است، شهرستانی که ۹۰ درصد مردم آن به کشاورزی مشغول هستند.

وی گفت: روی آوردن کشاورزان به روش های نوین آبیاری می تواند از مشکلات کشاورزی سنتی در این شهرستان بکاهد.

وی افزود: هم اکنون بزرگترین واحد گلخانه استان ایلام در شهرستان هلیلان قرار دارد، این واحد گلخانه هیدروپونیک استان با شیوه های نوین در کشت و کار دارای ۷.۲ هکتار سطح زیر کشت محصولات مختلف است.

عموزاده با اشاره به اینکه در این واحد گلخانه در حال حاضر با ظرفیت کامل ۱۳ سالن محصولات مختلف تولید می شود، عنوان کرد: مهمترین مزیت این گلخانه بهره وری بالای محصول و کاهش میزان مصرف آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: به ازای تولید هر کیلوگرم محصولف ۳۵ تا ۴۰ لیتر آب مصرف می شود.

اشتغال ۱۰۰ نفر در بزرگترین واحد گلخانه ای استان ایلام
وی ادامه داد: سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومانی در این واحد گلخانه که امروزه نسبت به روش های سنتی و فضای باز تولیدی چندبرابری دارد، باعث رونق تولید و اشتغال در منطقه محرو هلیلان شده است.

عموزاده بیان کرد: در این گلخانه پیش بینی شده در آینده ای نزدیک تولید گوجه به ۵۰۰ تن، خیار ۴۰۰ تن و در انواع فلفل های رنگی به ۱۵۰ تن در هکتار برسد.

وی گفت: بهره گیری از تحصیل کنندگان حوزه کشاورزی و نیروی بومی منطقه یکی دیگر از ویژگی های این طرح اقتصادی است، قبلا ۴۰ نفر در این واحد فعالیت داشتند که با تکمیل پروژه هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: محصولات تولیدی به استان های کرمانشاه، لرستان، تهران و اصفهان و مقداری از این محصول نیز به صورت صادراتی به کشور روسیه و کشورهای های حاشیه خلیج فارس ارسال می شود.

عموزاده اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال های اخیر کشت محصولات گلخانه ای هیدروپونیک می تواند نقش موثری در صرفه جویی آب داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha