۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
تلاش برخی از واردکنندگان برای فروش نهاده های دامی در گرانی بازار؛ وزارت جهاد مانع شود
عضو کمیسیون عمران در گفتگو با بازار:

تلاش برخی از واردکنندگان برای فروش نهاده های دامی در گرانی بازار؛ وزارت جهاد مانع شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: متاسفانه ما در زمینه شبکه توزیع نهاده های دامی مشکلات زیادی داریم به ویژه توزیع این نهاده ها بین عشایر؛ لذا این نهاده ها باید به درستی تامین و توزیع شود.

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره مدیریت توزیع نهاده های دامی در کشور بیان کرد: در راستای اصلاح نظام هدفمندی یارانه ها و جراحی اقتصادی صورت گرفته، یکسری چالش ها در بخش نهاده های دامی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از انبارهای نهادهای دامی ذخیره لازم را داشتند، بیان کرد: از زمانی که تصمیم بر این شد که قیمت ها در این بخش آزاد شود، یکسری از واردکنندگان نهاده دامی را با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد و چون این نهاده ها را ترخیص نکرده بودند، در شرایط فعلی اقدام به فروش این نهاده ها کرده اند که این نشان می دهد این واردکنندگان سعی داشتند در گرانی بازار، کالای خود را به فروش برسانند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه واردکنندگان نهاده های دامی سعی دارند این نهاده ها را به صورت آزاد در بازار به فروش برسانند، گفت: از این رو وزارت جهاد کشاورزی باید مدیریتی در این بخش داشته باشد تا نهاده هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری شده، به همان قیمت و شرایط توزیع شود.

نماینده مردم «اردبیل، سرعین، نیر و نمین» در مجلس بیان کرد: متاسفانه ما در زمینه شبکه توزیع نهاده های دامی مشکلات زیادی داریم به ویژه توزیع این نهاده ها بین اعشار لذا این نهاده ها باید به درستی تامین و توزیع شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی، بسیاری از کشاورزان قدرت خرید لازم نهاده های دامی را ندارند.

وی بیان کرد: همچنین برخی از کشاورزان به دلیل برخی مشکلات در کشاورزی اقدام به فروش دام های مولد خود کرده اند و این مسئله همچنان ادامه دارد و حتما به تولید گوشت قرمز در آینده آسیب خواهد زد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایوب IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      دامداران واقعا قدرت خرید در این بازار آشفته و گران را ندارند و راحی بجز فروش دام مولد خود رادارند از یه طرف خشکسالی و از طرف دیگه گرانی نهاده دامی برای دامدار کمرشکن شده
    • مظاهر IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      گفتی ولی حالا چرا
    • دامدار IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 1
      هه حالا که تا تونستین فروختین و دامدار بدبخت کردین حالا.... همتون مثل هم هستین
    • بهزاد غیبی IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      اندرچپ در جیب خصوصی‌ها وارد می شوند، می گویند بروید خودتان وارد کنید، یعد بفروشید به قیمت دولتی و یعد پولتان را با اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومان بدهیم. مرد مسلمان با ارز دولتی که وارد نشده است، درمانی در این کمبود شما عزیزان با اگر اگر بیشتر مشکل ایجاد می کنید