۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
خواص ژل رویال، معجزه زنبورعسل برای پوست و پاسخ به ۷ پرسش شما

خواص ژل رویال، معجزه زنبورعسل برای پوست و پاسخ به ۷ پرسش شما

خواص معجزه آسای غذای ملکه زنبور عسل یا ژل رویال از دیرباز تاکنون مورد توجه قرار گرفته و ما در این مطلب بصورت دقیق به نحوه و روش مصرف ژل رویال برای پوست و جوانسازی پرداخته ایم.

به گزارش بازار، مصرف ژل رویال برای پوست از زمان مصریان باستان رواج داشته و امروزه ژل رویال به یک ماده محبوب در کرم های پوستی به عنوان تقویت کننده کلاژن تبدیل شده است.

مصرف ژل رویال (Royal Jelly) با افزایش تولید کلاژن در پوست، به محافظت از پوست در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش نیز کمک می کند. تاثیرات این گنجینه ی طبیعت بر درخشندگی پوست و رفع لک و پیس و شادابی پوست در دراز مدت اثبات شده است.

ژل رویال و جوانسازی پوست

۱. آیا مصرف ژل رویال شما را جوان تر نشان می دهد؟

فواید ژل رویال برای پوست صورت و جوانی امروزه بر کسی پوشیده نیست و این تاثیر بواسطه ی ویتامین ها و مواد معدنی که به مبارزه با علائم پیری می روند انجام می شود.

مطالعات نشان داده اند که اسیدهای موجود در رویال ژل می تواند تولید کلاژن و ارتقاء بهتر آن را انجام دهند و حداکثر تاثیر در خواص ژل رویال برای پوست داشته باشند. اگر تولید کلاژن را افزایش دهید، می توانید روند پیری را کاهش دهید و به طور بالقوه پوست خود را در برابر آسیب های التهابی مقاوم کنید.

۲. آیا ژل رویال ضد پیری است و مصرف ژل رویال اصل به رفع چین و چروک کمک می کند؟

هنگامی که صحبت از خواص ژل رویال برای پوست به میان می آید، رویال ژلی یک چند کاره ی مهم است که به دلیل خواص ضد پیری، ضد باکتری و التیام زخم در دنیا شناخته شده است و امروزه مواد آرایشی زیادی از معتبرترین برند ها محصولات خود را با ژل رویال به بازار عرضه می کنند.

دکتر کینگ در غالب یک مقاله درباره فواید ژل رویال برای پوست توضیح می‌دهد که رویال ژلی حاوی یک لیپید یا اسید چرب مهمی به نام ۱۰-هیدروکسی۲-دسنوئیک اسید (۱۰HDA) است که تولید فیبروبلاست را در کلاژن تحریک می‌کند. رویال ژل با افزایش تولید کلاژن پوست می تواند به درمان و پیشگیری از خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست کمک کند.

خواص ژل رویال، معجزه زنبورعسل برای پوست و پاسخ به ۷ پرسش شما

طریقه مصرف ژل رویال برای پوست

۳. آیا می توانم ژل رویال اصل را روی صورتم بزنم؟

خواص ژل رویال برای پوست صورت بسیار زیاد است اما رعایت چند نکته به تاثیر بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب احتمالی کمک خواهد کرد.

نکته اول: محدودیت خاصی در استفاده از ژل رویال برای صورت بعنوان ماسک ندارید ولی بهترین حالت برای حداکثر تاثیر فواید ژل رویال برای پوست یک روز در میان و یا هفته ای دوبار است.

نکته دوم: رویال ژل بعد از چند دقیقه روی پوست شما کاملاً خشک می شود و اگر شما صحبت کنید یا عضلات صورت تکان بخورد باعث ترک روی پوست و یا سوزش می شود پس در هنگامی که ماسک روی صورت قرار دارد لطفاً استراحت کنید و بیشتر شنونده باشید تا گوینده!

نکته سوم: بهتر است ژل رویال حداقل یک ربع تا نیم ساعت روی پوست شما بماند تا تمام خواص و معجزه ژل رویال برای پوست صورت را دریافت کنید.

نکته چهارم: برای تاثیر بیشتر خاصیت ژل رویال بر پوست بهتر است قبل از مصرف ژل رویال بعنوان ماسک، صورت را با آب ولرم بشویید و لایه چربی اولیه را از صورت پاک کنید تا رویال ژلی بهتر با سلول های پوستی شما ارتباط بگیرد. اگر احتمالاً پوست چربی دارید با صابون، پوست خود را تمیز کنید.

نکته: ترکیب ژل رویال و عسل برای مصارف درمانی پیشنهاد نمی شود و بهتر است از ژل رویال عسل فروردین استفاده کنید.

خواص ژل رویال، معجزه زنبورعسل برای پوست و پاسخ به ۷ پرسش شما

۴. بهترین زمان مصرف ژل رویال چه زمانی است و بهتر است صبح استفاده شود یا شب؟

رویال ژلی را می توان یک بار در روز، ترجیحاً صبح بعد از بیدار شدن، بعنوان اولین وعده غذایی با معده ی خالی میل کنید تا از حداکثر خواص ژل رویال برای پوست و سلامتی بهره مند شوید.

البته می توانید این کار را دو بار در روز در دو وعده صبح و بعد از ظهر هم انجام دهید. مصرف ژل رویال در شب توصیه نمی شود، زیرا به گفته ی برخی مقالات، انرژی بدن را بالا می برد و باعث بی خوابی می شود.

۵. چه مدت طول می کشد تا رویال ژل اثر کند؟

اکثر تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه ژل رویال به مدت ۸ هفته می تواند بهترین عملکرد را در افزایش فواید ژل رویال برای پوست داشته باشد. مصرف ژل رویال با دوز حداقلی ۱ تا ۳ گرم برای مصارفی نظیر ارتقا سطح سلامت یا جلوگیری از علائم پیری و جوانسازی پوست توصیه می شود.

۶. ژل رویال چه طعمی دارد؟

به گفته سایت عسل فروردین با پشتوانه ای نزدیک به ۱۵ سال در زنبورداری و کار تخصصی در حوزه ی تولید ژل رویال، ژل رویال اصل «رایحه‌ای متمایز و طعم کمی تند و تیز، اسیدی و شیرین دارد». برخی دیگر آن را تا حدی قابض، کمی تلخ، خشک و گس توصیف کرده اند.

۷. کدام شکل رویال ژلی بهتر است؟

در موارد درمانی و حداکثر تاثیر فواید ژل رویال برای پوست، می توان پودر غلیظ ژل رویال را توصیه کرد. زیرا از هر سه کیلوگرم ژل رویال تازه، یک کیلوگرم ژل رویال پودر با حداقل ماده موثره ۳.۵ (سه و نیم) بدست میاید. ما در محصول کپسول ژل رویال عسل فروردین که برای یک دوره ۲۰ روزه طراحی شده از ژل رویال پودر ارگانیک با گرید عالی ۵ استفاده کرده ایم.

خواص ژل رویال، معجزه زنبورعسل برای پوست و پاسخ به ۷ پرسش شما

سخن آخر

ژل رویال تازه را می توان به راحتی روی نان تست پخش کرد، به بلغور جو دوسر یا غلات صبحانه اضافه کرد، با عسل مخلوط کرد یا حتی در قهوه یا چای هم زد. پودر ژل رویال را می توان با هر چیزی ترکیب کرد، اما شاید در اسموتی ها، آب میوه ها، شِیک ها یا غلات بهترین عملکرد را در افزایش خواص ژل رویال برای پوست و جوانی داشته باشد.

اگرچه بهترین روش مصرف ژل رویال بصورت خالص و تنها است، اما بهتر است صبح ها بصورت ناشتا و زیر زبانی استفاده کنید تا بهترین تاثیر دارویی و درمانی را از مصرف ژل رویال اصل بگیرید. بهره گیری از خواص ژل رویال برای پوست، مو و... به مداومت در مصرف، طول دوره مصرف و مقدار مصرف روزانه رویال ژل بستگی دارد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سحر IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      2 0
      ممنونم از مطلب خوبتون میشه بگید برای لک و تیرگی های روی پوست چه مدت و چه مقدار باید از ژل رویال استفاده کنم تا تاثیرش رو ببینم ؟
      • فروردین IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
        1 0
        درود مقدار دو تا ۴ گرم برای هربار استفاده روی صورت کافیه و می تونید این کار رو بصورت یک روز در میون و برای ۲۰ بار انجام بدید و تا زمان بهبود کامل دوره رو رها نکنید
    • الهه امینی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      2 1
      سلام با یک بار استفاده کردن آیا برای جوانی کافیه که فکر نمی کنم پس بفرمایید در سال چقدر باید استفاده کنم بیشتر برای چین و چروک صورتم میخوام
    • حسینی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      ممنون از مطلب مفیدتون، استفاده کردم میشه لطف کنید در مورد خرید ژل رویال هم بنده رو راهنمایی کنید