۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
راهکار بانک‌های آلمانی در برابر افزایش احتمالی بدهی‌های انرژی و رکود احتمالی

راهکار بانک‌های آلمانی در برابر افزایش احتمالی بدهی‌های انرژی و رکود احتمالی

بنابر گزارش ها، بانک های وام دهنده آلمانی در راستای حمایت از کسب و کارها در صورتی که روسیه عرضه گاز را متوقف کند، پول نقد ذخیره کردند.

به گزارش بازار، چندین مقام بلندپایه بانکی گفتند، انتظار می‌رود که بانک‌ها در آلمان وجوه اضافی را کنار بگذارند تا بتوانند در صورت قطع عرضه گاز طبیعی روسیه با افزایش احتمالی بدهی‌ها مقابله کنند. به گفته یک مقام مسئول آلمانی، در صورت تعلیق کامل گاز روسیه، پیش‌بینی می‌شود که بزرگ ترین اقتصاد اروپا وارد رکود شود و وام دهندگان آن ملزم به تقویت وام‌های شرکتی با سرمایه بیشتر خواهند بود.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات ارشد نگران حفظ برنامه‌ریزی شده خط لوله نورد استریم، مسیر گازی اصلی که آلمان را به روسیه متصل می‌کند، هستند، در حالی که چندین مقام اتحادیه اروپا در مورد ازسرگیری بالقوه عرضه گاز تردید داشته اند. این اپراتور هفته گذشته گفت که هر دو رشته خط لوله عملیات تعمیرات سالانه را از ۱۱ تا ۲۱ جولای متوقف خواهند کرد و افزود که در مورد این توقف، قبلاً با همه شرکا توافق شده بود. اقدامات پیشگیرانه وام دهندگان آلمانی در مواجهه با پیامدهای اقتصادی احتمالی ناشی از تحریم‌های کنونی جنگ بین روسیه و غرب تاکنون کمتر از ذخایر زیادی بوده که در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ ذخیره کرده بودند.

آلمان به شدت به واردات پیوسته انرژی از روسیه وابسته است و از دست دادن کامل دسترسی به این منبع به شدت به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد. کریستین سووینگ، مدیر اجرایی دویچه بانک گفته که چنین رویدادی باعث رکودی تاثیرگذار می شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha