۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
بانک مرکزی و دولت باید در رابطه با دیرکرد گزارش ارسالی به دیوان پاسخگو باشند
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

بانک مرکزی و دولت باید در رابطه با دیرکرد گزارش ارسالی به دیوان پاسخگو باشند

عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت ارز دولتی از سوی برخی دستگاه ها برای واردات کالای غیر ضرور و نیز عدم ارائه گزارش عملکرد به دیوان محاسبات گفت: بانک مرکزی و دولت باید در این رابطه پاسخگو باشند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اسداله عباسی در ارتباط زنده تلفنی با رادیو گفت وگو در رابطه با بلاتکلیفی مبلغ ۴ و ۰.۸ میلیارد دلار اظهار کرد: «دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را با ۹ ماه تاخیر اعلام کرد. وقتی گزارش اعلام می شود، یعنی قطعی است و باید در صحن علنی اعلام شود و پس گرفتن یا نگرفتن مسئله ای قانونی نیست. بلکه اشتباهی محاوره ای است که برخی خبرگزاری ها آن را پخش می کنند. »

وی ادامه داد: «تا تاریخی که گزارش ثبت شده و به اداره قوانین مجلس و هیئت رئیسه تحویل داده شده، دستگاه های اجرایی مستندات لازم را تحویل دیوان ندادند یا ناقص ارائه کردند و دیوان نیز آن را قبول نکرده. »

عباسی یادآور شد: «این دستگاه ها ارز ۴۸۰۰تومانی گرفتند که کالا وارد کنند اما مستندی را به دیوان محاسبات ارائه نکردند. همچنین دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای غیر ضرور دریافت کردند که مشابه آن نیز در داخل کشور تولید می شود. »

این نماینده مجلس به برنامه "رویداد" گفت: «بانک مرکزی و دولت باید در این رابطه پاسخگو باشند. »

عباسی افزود: «همچنین دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را داده بود ولی به دلیل بالا رفتن نرخ ارز قرار شد مابه تفاوت آن از طریق بانک های عامل به حساب خزانه واریز شود. در این میان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که فقط ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن وصول شد. »

وی ادامه داد: «آنچه برای ما بعنوان قانون گذار ملاک است، قانون بر اساس آئین نامه داخلی مجلس بوده و دیوان نیز در چارچوب قانون عمل می کند. »

عباسی خاطرنشان کرد: «دوستانی که اظهار نظر می کنند و در سخنرانی ها سخنان محاوره ای بر زبان می آورند، باید مراقب باشند که در چارچوب قانون سخن بگویند. »

وی گفت: «گزارش تفریغ بودجه همچون سالیان گذشته آماده شده و اگر اعتراض از سوی بانک مرکزی یا دیگران وجود دارد، باید به دیوان محاسبات مراجعه کنند و اگر دیوان به این نتیجه برسد که مستندات تا قبل از ۱۲/۹/۹۸ از طرف دولت انجام شده اما دلیل کم کاری یا سهل انگاری به موقع تحویل داده نشده، [نمی توان آن را همچون اقساط دیرکرد بانک ارائه کرد].»

کد خبر: ۱۶٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha