۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت برنت در اولین معاملات روز جاری (سه‌شنبه) افزایش یافت زیرا انتظار می‌رود اعتصاب در نروژ تولید نفت و گاز را مختل کند و نگرانی‌های شدید عرضه را تشدید کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، کارگران دریایی نروژی اعتصابی را آغاز کردند که باعث کاهش تولید نفت و گاز شد.

به گفته اکینور، انتظار می‌رود این اعتصاب تولید نفت و گاز را معادل ۸۹۰۰۰ بشکه نفت در روز کاهش دهد که از این میزان ۲۷۵۰۰ بشکه در روز مختص تولید گاز است.

بر اساس محاسبات رویترز، تولید نفت از روز چهارشنبه ۱۳۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد که معادل حدود ۶.۵ درصد از تولید نروژ است.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی نوشتند: «قیمت نفت خام با بازگشت تمرکز سرمایه گذاران و افزایش تقاضا افزایش یافت.»

البته، چشم انداز تقاضا در خط مقدم نگرانی های سرمایه گذاران قرار دارد زیرا جهان در بحبوحه انقباض گسترده در شرایط مالی قرار دارد و فدرال رزرو با افزایش سریع نرخ تورم مبارزه می کند.

در کره جنوبی، تورم در ماه ژوئن به بالاترین حد خود در ۲۴ سال گذشته رسید که بر نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی و تقاضای نفت افزود.

استفان اینس از مدیریت دارایی SPI در یادداشتی گفت: «نفت همچنان در تلاش است تا از وضعیت رکودی فعلی خود خارج شود، زیرا بازار از تورم به سمت ناامیدی اقتصادی می رود.»

به گزارش سنا و به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۲.۴ درصدی با ۸۲ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۱۱۴.۳۲ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۵۸ دلار یا ۲.۴ درصد افزایش به ۱۱۱.۰۱ دلار در هر بشکه (از پایان روز جمعه) رسید. به دلیل تعطیلات عمومی ایالات متحده در ۴ ژوئیه، هیچ تسویه حسابی برای WTI در روز دوشنبه وجود نداشت.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha