۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
خطر تعطیلی خطوط تولید دارو با ادامه سیاست ارزی
عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مطرح کرد

خطر تعطیلی خطوط تولید دارو با ادامه سیاست ارزی

عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: در صورت ادامه سیاست های ارزی دارو و اصلاح نشدن قیمت، صنعت داروسازی با مشکل تعدیل نیرو و تعطیلی خطوط تولید رو به رو می شود.

به گزارش بازار، حسین صیادی گفت: در ۲۰ سال اخیر تاکنون حال صنعت داروسازی را به این شکل ندیده بودم، تمام زنجیره دارو با چالش مواجه شده است، از آن زمان که زمزمه های انتقال ارزترجیحی به بیمه ها مطرح شد؛ خواستار حمایت از صنعت داروسازی بودیم.

صیادی تصریح کرد: تلاش دولت برای تک نرخی شدن ارز دارو و پایین نگه داشتن قیمت آن برای مردم ستودنی است؛ اما صنعت داروسازی نیازمند حمایت و اصلاح قیمت با افزایش هزینه هاست و سازمان غذا و دارو باید هر چه سریع تر با تغییر سیاست ارزی، اصلاح قیمت را انجام دهد؛ در غیر این صورت با افزایش کمبودهای دارویی مواجه خواهیم بود و صنعت داروسازی با مشکل تعدیل نیرو و تعطیلی خطوط تولید رو به رو می شود.

عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: کمیسیون قیمتگذاری دارو باید همزمان با انتقال ارز دارو به بیمه ها اقدام به اصلاح قیمت داروها کند، ما اکنون با افزایش ۳۰ تا ۳۰۰ درصدی نهاده های دارو مواجه هستیم؛ اما اکنون تولید دارو مقرون به صرفه نیست.

صیادی گفت: ما بیش از ۱۱ درصد تعدیل نیرو در ۶ ماه گذشته داشتیم و اگر این روند ادامه پیدا کند، ما در ۲ ماه آینده مجبور خواهیم شد تا ۱۰ تا ۱۵ درصد نیروهایمان را دوباره تعدیل کنیم و برای جلوگیری از اینها نیازمند حمایت دولت هستیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha