۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
ادامه کاهش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار فارکس| حرکت نرخ به کدام سمت خواهد بود؟
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه کاهش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار فارکس| حرکت نرخ به کدام سمت خواهد بود؟

در حالیکه جفت ارز یورو/دلار آمریکا به طور خطرناکی نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲۳ سال اخیر خود معامله می‌شود، این هفته معاملاتی در روز دوشنبه را تقریبا بدون هیچ گونه تحرکی آغاز کرده است.

به گزارش بازار، در حالیکه جفت ارز یورو/دلار آمریکا به طور خطرناکی نزدیک به پایین‌ترین سطح ۲۳ سال اخیر خود معامله می‌شود، این هفته معاملاتی در روز دوشنبه را تقریبا بدون هیچ گونه تحرکی آغاز کرده است. این جفت در حال حاضر ۰.۰۲% به نسبت روز گذشته کاهش یافته و این در حالیست که کندل هفتگی برای هفته گذشته با ۱.۱۹% کاهش بسته شده است.

این جفت ارز از ابتدای سال توسط دلار قوی آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته و این در حالیست که انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره به عنوان یکی از عوامل اصلی تویت کننده ارزش دلار همچنان از سوی فدرال رزرو ادامه دارد. از سوی دیگر، اروپا به گواه آمار اقتصادی منتشر شده در هفته گذشته، احساسات اقتصادی ضعیف‌تری را در سراسر قاره سبز شاهد بوده و با اینحال، به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا همچنان علاقه ای به افزایش چکشی نرخ های بهره حتی زیر سایه سنگین رکود اقتصادی ندارد.

در این هفته نیز قرار است گزارش کمیته بازار آزاد فدرال در آمریکا منتشر شود که می تواند نشانه ای از نحوه تفکر مدیران ارشد فدرال رزرو در خصوص چگونگی ادامه روند افزایش نرخ بهره بانکی را تا حدی مشخص نماید. در صورتیکه این داده ها ضعیف تر از پیش بینی های انجام شده توسط فدرال رزرو از آب در آید، قطعا باید منتظر افزایش نرخ بهره بالاتر و ادامه این سیاست از سوی بانک مرکزی آمریکا طی ماه های آتی بود.

پیش بینی نرخ EUR/USD

ادامه کاهش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار فارکس| حرکت نرخ به کدام سمت خواهد بود؟

ادامه کاهش نرخ جفت ارز یورو/دلار در بازار فارکس| حرکت نرخ به کدام سمت خواهد بود؟

اندیکاتور S-R یک ورودی خرید بالقوه را در نقطه ۱.۰۳۶ نشان می دهد که برابر است با سطح حمایت تشکیل شده از پایین ترین سطوح قیمت در ۹ می و ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲. انتظار می رود این معامله به سمت ۱.۰۵۱۴ جهش یافته و به عنوان هدف سود اولیه برای سرمایه گذاران عمل نماید. اگر افزایش نرخ این جفت ارز پیش از آن ادامه یابد، هدف بعدی در نقطه ۱.۰۵۶۵ خواهد بود. موانع مقاومت اضافی در نمودار روزانه در نقطه ۱.۰۶۳۲۶ قرار خواهد داشت.

در صورتی که نرخ این جفت ارز به زیر ۱.۳۶۰۵، یعنی محل تلاقی پایین‌ترین سطح ۱۲ می و ۱۵ ژوئن کاهش یابد، هرگونه پیش بینی صعودی برای این جفت ارز از بین رفته و در مرحله بعد، خرس ها به دنبال کاهش نرخ به سمت نقطه حمایت ۱.۰۲۶۴۱ حرکت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha