۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کاهش قیمت در پی ترس از رکود جهانی

کاهش قیمت در پی ترس از رکود جهانی

قیمت نفت در اوایل معاملات امروز دوشنبه به دلیل افزایش نگرانی‌ها از رکود جهانی کاهش یافت.

به گزارش بازار، بهای معاملات آتی نفت برنت در جلسه معاملاتی گذشته با ۳۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۱۱۱ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از افزایش ۲.۵ درصدی، در نهایت با ۳۲ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۸ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که ترس از رکود در دو هفته گذشته بر بازار فشار آورده و نگرانی های عرضه همچنان ادامه دارد و از کاهش شدید قیمت جلوگیری می کند.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید ۱۰ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۲۸.۵۲ میلیون بشکه در روز رسید که فاصله زیادی با افزایش ۲۷۵ هزار بشکه ای آنها در روز دارد.

کاهش تولید در نیجریه و لیبی، افزایش‌ تولید توسط عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ را در پی داشته و لیبی به دلیل تشدید ناآرامی‌های سیاسی با اختلال بیشتری در عرضه مواجه شده است.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی گفتند: «این امر احتمال دستیابی گروه (اوپک) به سهمیه‌های تولید تازه افزایش یافته‌اش را غیرمحتمل‌تر می‌کند.»

شرکت ملی نفت هفته گذشته اعلام کرد صادرات لیبی بین ۳۶۵ هزار بشکه در روز تا ۴۰۹ هزار بشکه در روز کاهش یافته است که در مقایسه با سطح عادی، حدود ۸۶۵ هزار بشکه کاهش در روز را نشان می دهد.

در یک شوک بیشتر به عرضه، اعتصاب برنامه ریزی شده کارگران نفت و گاز نروژ در این هفته می تواند کاهش تولید نفت و میعانات گازی این کشور را تا ۱۳۰ هزار بشکه در روز در پی داشته باشد.

۹ منبع پالایشگاهی مورد بررسی رویترز پیش‌بینی کردند که قیمت رسمی فروش رسمی نفت خام سبک عرب عربستان می‌تواند حدود ۲.۴۰ دلار در هر بشکه نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha