۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
اقدامات مثبت وزارت نفت، در راستای تأمین منابع مالی صنایع بالا دستی و پایین دستی

اقدامات مثبت وزارت نفت، در راستای تأمین منابع مالی صنایع بالا دستی و پایین دستی

زمانی به ذخیره کامل نفت خام دست پیدا میکنیم که بومی سازی کامل در صنایع پایین دستی صورت بگیرد که این موضوع فقط با تزریق، جذب و تأمین سرمایه کافی امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش بازار، امیررضا اعتمادی عضو اتاق بازرگانی کشور نوشت: ما در بخش ذخایر گازی رتبه دوم را در جهان دارد و در صنایع پتروشیمی با توجه به آمار مصرفی، رشد تولیدی تقریباً برابری داشتیم.

همانطور که قبلاً اشاره کرده بودم، رشد قیمت نفت خام ایران در بازار جهانی مدیون توسعه شبکه تولید و فروش محصولات پتروشیمی می‌باشد.

نرخ ۴۰ درصدی بازگشت سرمایه در صنایع پایین دستی نشان داد که میتواند جایگزین مناسبی برای فروش نفت خام باشد و کشور می‌تواند با ذخیره کردن نفت خام ارزش آن را در بازار جهانی چندبرابر بکند.

اما زمانی به ذخیره کامل نفت خام دست پیدا میکنیم که بومی سازی کامل در صنایع پایین دستی صورت بگیرد که این موضوع فقط با تزریق، جذب و تأمین سرمایه کافی امکان پذیر خواهد بود.

همچنین در بخش میعانات گازی با ذخیره سازی درست و سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای طرح توسعه میدان آزادگان که از بانک‌ها، شرکت‌های توسعه‌ای و صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد و یکی از اقدامات مثبت وزارت نفت می‌باشد، میتوانیم کسری احتمالی ۲۵۰ میلیون مترمکعبی گاز را برای سال ۱۴۰۱ جبران بکنیم.

اقدام مثبت دیگر وزیر نفت الگوی جدید قرارداد های نفتی می‌باشد که راهی آسان برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است، در صنایع بالا دستی جذب سرمایه ۴.۵ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاران خارجی آماده شده است.

در صنایع پایین دستی و صنعت پتروشیمی هم ۴۵ درصد افزایش ظرفیت اسمی داشتیم که این موضوع نوید از آینده روشن این صنعت میدهد و درصد ریسک را برای سرمایه گذار کمتر میشود.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha