۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
تمدید برنامه قطع برق در آفریقای جنوبی

تمدید برنامه قطع برق در آفریقای جنوبی

شرکت برق «اسکوم» آفریقای جنوبی در بحبوحه کمبود ظرفیت اعلام کرد برنامه قطع روزانه برق را برای هفته آینده نیز تمدید می‌کند.

به گزارش بازار، شرکت برق «اسکوم» آفریقای جنوبی در بحبوحه کمبود ظرفیت اعلام کرد برنامه قطع روزانه برق را برای هفته آینده نیز تمدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژوهانسبورگ، شرکت دولتی برق اسکوم آفریقای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد با ادامه کمبود ظرفیت تولید، برنامه قطع روزانه برق را تا هفته آینده تمدید خواهد کرد.

ادامه اعتصاب کارگران، تأخیر در تعمیر و نگهداری و مشکل دار بودن نیروگاه‌های حرارتی قدیمی، این شرکت انحصاری تأمین کننده برق در آفریقای جنوبی را مجبور به اجرای یکی از بدترین برنامه‌های قطعی برق در بیش از دو سال گذشته کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: با ادامه کمبود ظرفیت تولید در چند هفته آینده، کاهش بار در مراحل مختلف ادامه خواهد داشت. هنوز چند هفته دیگر لازم است تا سامانه تولید برق به طور کامل به سطوح پیش از اعتصاب بازگردد.

این شرکت اعلام کرد که سطح «مرحله ۶» قطع برق را از بعدازظهر دوشنبه با سطوح پایین‌تر در ساعات باقی مانده، اجرا خواهد کرد. "مرحله ۶" سطح قطع برق در یک سامانه هشت سطحی است که اساساً به این معنی است که شرکت اسکوم باید تقریباً ۶۰۰۰ مگاوات (MW) ظرفیت را از شبکه خارج کند و بر اساس سایر سطوح، آفریقای جنوبی می‌تواند بین ۶ تا ۸ ساعت قطعی برق را در روز شاهد باشد.

ظرفیت تولید اسمی شرکت اسکوم کمی بیش از ۴۵ هزار مگاوات است که ۳۳۸۴ مگاوات برای حالت تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده است، در حالی که ۱۸ هزار و ۳۱۹ مگاوات دیگر به علت خرابی در دسترس نیست و این شرکت را مجبور به اجرای قطع برق کرده است.

در حالی که این شرکت از ابتدای امسال به طور منظم قطع برق در کشور را اجرا می‌کند، شرایط تأمین برق از هفته گذشته بدتر شده است، زیرا این شرکت نتوانسته است برسر قرارداد دستمزد، با کارگران خود به توافق برسد. همین امر باعث شده است که کارگران اعتصاب کنند.

این شرکت اوایل هفته اعلام کرده بود هرچند همه کارگران کار را ازسرگرفته اند، همچنان برای پر کردن شکاف تأخیرهای ناشی از تعمیر و نگهداری و تأمین برق کافی، با مشکل مواجه است.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha