۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
مسیر ریلی اینچه- شاهرود یک میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی دارد
رئیس اتاق بازرگانی گلستان:

مسیر ریلی اینچه- شاهرود یک میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی دارد

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: احداث مسیر ریلی اینچه برون - گنبدکاووس- آزادشهر- شاهرود نسبت به سایر پروژه های ریلی بیش از یک میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی دارد.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مسیر ریلی اینچه برون به سوی شاهرود با حدود ۲۵۰ میلیون یورو و در کمتر از دو سال احداث خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان افزود: سایر پروژه های ریلی مانند برقی کردن خطوط راه آهن گرگان- تهران گرمسار و یا پروژه گرگان- مشهد در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: از جمله ویژگی‌های چشم گیر پروژه اینچه برون به شاهرود نبود معارض است و حدود ۸۰ درصد مسیر در اراضی مسطح اجرا می شود.

چوپانی ادامه داد: ساخت این مسیر ریلی، حدود ۵۰۰ کیلومتر طول جابجایی کالا را از گمرک اینچه برون به گرمسار کوتاه می کند و صرفه اقتصادی بسیاری برای استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: راه آهن مطالعات خوبی را برای این پروژه انجام داده و بر مقرون به صرفه بودن آن تاکید دارد.

چوپانی بر امتداد ایجاد خط عریض ریلی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون با هدف تسریع در تخلیه و بارگیری به مقاصد و حمایت از سرمایه گذاران برای شتاب در ایجاد زیرساخت ها، تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن این خط ریلی همچنین استان‌های مازندران و گلستان را به خراسان رضوی و مشهد مقدس متصل می‌کند.

به گزارش بازار، راه آهن اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است که می تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را به جنوب کشور رسانده و طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر کاهش یافته و مدت زمان مسیر هم از ۱۲ روز به ۴.۵ روز می رسد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha