۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
مسیر ریلی اینچه برون _ شاهرود ضامن امنیت غذایی| نیازمند نظریه مساعد محیط زیست هستیم
معاون دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

مسیر ریلی اینچه برون _ شاهرود ضامن امنیت غذایی| نیازمند نظریه مساعد محیط زیست هستیم

گرگان- معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقش مهم مسیر ریلی اینچه‌برون - شاهرود در امنیت غذایی کشور گفت: برای اجرای این پروژه نیازمند نظریه مساعد محیط زیست هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز رحمانی عصر یکشنبه در جلسه بررسی احداث محور ریلی اینچه برون- شاهرود در گلستان اظهارکرد: احداث و تکمیل مسیر ریلی اینچه برون - گنبدکاووس - آزادشهر و شاهرود کریدوری بسیار ارزشمند برای تضمین امنیت غذایی گلستان و کل کشور است.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی افزود: بر اساس آمارها و گزارش های ارائه شده سرانه درآمدی گلستان نصف درآمد کشور است که با راه اندازی این مسیر ترانزیتی بخشی از دغدغه ها و چالش های اقتصادی این استان برطرف خواهد شد.

وی گفت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون سه مرتبه مطالعات برای اجرای این مسیر ریلی انجام شده و اطلاعات خوب و جامعی در دسترس مدیران گلستانی قرار دارد.

رحمانی ادامه داد: برای اینکه این پروژه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی موفق به اخذ ردیف اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۲ شود ابتدا باید موافقت وزارت راه و شهرسازی به این سازمان ارسال شود.

وی افزود: بروزرسانی و ارائه مطالعات فاز صفر، تفاهم نامه مدیران ارشد استان با بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار، موافقت پدافند غیرعامل و نظریه مثبت محیط زیست از اصلی ترین پیش شرط های صدور موافقت نامه نهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

رحمانی گفت: دقت نظر به مباحث زیست محیطی در گلستان پررنگ تر از سایر مناطق کشور است و به همین دلیل برای اجرای این پروژه باید نگرانی اهالی محیط زیستی مد نظر قرار بگیرد تا در نیمه مسیر دچار مشکل نشویم.

به گزارش بازار، راه آهن اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است که می تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را به جنوب کشور رسانده و طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر کاهش یافته و مدت زمان مسیر هم از ۱۲ روز به ۴.۵ روز می رسد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha