۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
عدم تسلط به زبان انگلیسی مهم‌ترین مشکل تجار ایرانی در صادرات
در پنجمین نشست همت اقتصاد دانش بنیان مطرح شد؛

عدم تسلط به زبان انگلیسی مهم‌ترین مشکل تجار ایرانی در صادرات

اصفهان - فعالان اقتصادی در کشورهای خارجی عدم توانایی ارائه و فروش به زبان انگلیسی را عمده‌ترین مشکل شرکتهای ایرانی در امر صادرات و تبادل با کشورهای همسایه دانستند.

به گزارش خبرنگار بازار، پنجمین جلسه همت اقتصاد دانش بنیان ذیل شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی با حضور اعضای همت اقتصاد دانش بنیان، رایزن اقتصادی ایران در کشور عمان و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم خارج از کشور، فعالان اقتصادی دانش بنیان و اعضای دپارتمان های فناوری یک شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این نشست محصولات این شرکت فناور که قابلیت صادرات داشتند و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راه حل چالش های صادراتی آن بیان شد.

صادرات به چشم یک پروژه ۵ تا ۱۰ ساله نگریسته شود
فعالان اقتصادی در کشورهای خارجی عدم توانایی ارائه و فروش به زبان انگلیسی را عمده‌ترین مشکل شرکتهای ایرانی دانستند، این افراد بر این عقیده هستند که در راستای تقویت صادرات باید یک استراتژی قوی برای نفوذ در بازار هدف تدوین شود.

همچنین این مطلب بیان شد صادرات باید به چشم یک پروژه پنج تا ده ساله دیده شود که نیاز به مدیریت هزینه و زمان دارد.

کریم سلیمی مدیر بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در این جلسه در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: اگر تولید کننده خوبی هستیم لزوما فروشنده و صادر کننده خوبی نخواهیم بود و این الزام شکل‌گیری شرکتهای مدیریت صادرت را می‌رساند.

بهای کافی به رشته های مدیریتی داده نمی شود
وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها به رشته‌های مدیریتی بهای کافی داده نمی‌شود، افزود: لازم است آموزش مدیریت بازرگانی را جدی‌تر بگیریم.

در این جلسه بیان شد شرکت سپنتا فناوران اسپادانا با هدف برطرف کردن مشکلات صادراتی و بازاریابی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شده است که نشان از وجود فرهنگ هم افزایی در بین شرکتهای دانش بنیان اصفهان دارد.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha