۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
از کجا بفهمیم یک سایت فروشگاه اینترنتی معتبر است

از کجا بفهمیم یک سایت فروشگاه اینترنتی معتبر است

از کجا بفهمیم فروشگاه اینترنتی معتبر است؟ شاید این سوال بسیاری از شما ها در خرید اینترنتی می باشد.

به گزارش بازار، از کجا بفهمیم فروشگاه اینترنتی معتبر است؟ شاید این سوال بسیاری از شما ها در خرید اینترنتی می باشد. تعداد زیاد فروشگاه اینترنتی نحوه خرید ما را تغییر داده است و دسترسی به فروشگاه آنلاین زیادی را با انتخاب تقریباً نامحدود فراهم می‌کند.

همانطور که در یک فروشگاه فیزیکی اقدامات احتیاطی اولیه را انجام می دهید، شاید شماره رمز کارت بانکی ‌خود را در حین پرداخت مخفی کنید و از قانونی بودن تجارت اطمینان حاصل کنید، باید عادات خرید آنلاین را نیز رعایت کنید.

در این نوشته به بررسی راه هایی که می تواند به انتخاب شما از بابت معتبر بودن سایت های اینترنتی کمک کند آورده شده است. به خصوص در مورد اعتبار سایت صرافی آنلاین باید بیشتر توجه کنید. مقاله ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران را می توانید از سایت نظرکده بخوانید.

قفل را در نوار آدرس بررسی کنید

هنگام بررسی اعتبار یک سایت فروشگاه اینترنتی، از نوار آدرس شروع کنید. اغلب، هکرها از URL هایی استفاده می کنند که بسیار نزدیک به URL سایت واقعی هستند اما کاملاً یکسان نیستند. به دنبال اشتباهات املایی بگردید یا از گوگل استفاده کنید تا ببینید آیا جستجو شما را به همان صفحه می برد یا خیر. همچنین به دنبال نماد قفل در نوار آدرس بگردید.

برخی از سایت‌های جعلی دارای نشانی‌های اینترنتی هستند که در نگاه اول دقیقاً شبیه آدرس وب‌سایت‌های قانونی هستند. قبل از اینکه هر یک از اطلاعات شخصی خود را وارد کنید، مانند شماره کارت اعتباری خود، زمانی را به مطالعه URL اختصاص دهید.

روی قفل کلیک کنید و به منوی کشویی که اطلاعاتی را ارائه می دهد نگاه کنید، مانند اینکه آیا سایت دارای گواهینامه معتبری مانند SSL است. تعداد کوکی هایی که در حال استفاده هستند، سایر تنظیمات سایت، و آیا اطلاعات شما هنگام ارسال به این سایت امن است یا خیر.

  • اینکه آیا گواهی معتبر است
  • تعداد کوکی های در حال استفاده
  • تنظیمات دیگر سایت

نماد قفل در نوار آدرس به طور کلی نشان می دهد که سایت به عنوان امن تایید شده است.

حفاظت بسیار خوب است اما کامل نیست زیرا برخی از مجرمان سایبری توانسته‌اند این قفل‌ها را تکرار کنند یا سایت‌های قانونی که آنها را دارند تصرف کنند.

لوگوی اعتماد الکترونیکی سایت را بررسی کنید

لوگوهای اعتماد، مانند گواهی نماد اعتماد الکترونیکی، مهرهایی هستند که توسط یک مرجع صدور گواهی برای تأیید مشروعیت یک سایت ایجاد می‌شوند. مهر اعتماد به بازدیدکنندگان می گوید که در یک سایت امن هستند و شرکتی که علامت را نشان می دهد امنیت سایبری را در اولویت قرار می دهد. روی آن کلیک کنید، و باید به صفحه سایت اعتماد الکترونیکی هدایت شوید که صحت مهر اعتماد را تأیید می کند.

از گزارش شفافیت گوگل استفاده کنید

فناوری مرور ایمن Google هر روز در میان میلیاردها آدرس وب به دنبال وب سایت های ناامن می خزد. این فناوری روزانه هزاران سایت را کشف می کند اغلب سایت های قانونی که به خطر افتاده اند. هشدارهای مربوط به سایت های ناامن در مرورگر شما و موتور جستجوی Google ظاهر می شود. همچنین می توانید URL های خاصی را جستجو کنید تا ببینید آیا سایتی در معرض خطر قرار گرفته است یا خیر.

حضور فروشگاه اینترنتی در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید

ارزش این را دارد که یک سایت فروشگاه اینترنتی را در رسانه های اجتماعی بررسی کنید تا ببینید آیا به نظر می رسد که آنها دنبال کننده واقعی و پست های قانونی دارند یا خیر. ‌همچنین پیشنهادهایی برای شناسایی حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی، از جمله حساب‌های لینکدین، فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام دارد. شما باید به دنبال:

  • حساب‌هایی با محتوای ضعیف یا بدون محتوا و تصاویر موجود یا بازیافتی
  • تعامل ضعیف با فالوورها
  • عدم شفافیت در مورد اینکه چه کسی حساب را اداره می کند
  • نظرات ساختگی
  • لینک هایی به کلاهبرداری های فیشینگ و بدافزارها

اطلاعات تماس فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید

راه دیگر برای آزمایش مشروعیت یک فروشگاه اینترنتی، بررسی اطلاعات تماس آن است. آیا آدرس فیزیکی، شماره تلفن و مخاطب ایمیل دارد؟ آیا آدرس ایمیل در صفحه تماس، نام دامنه شرکت را در خود دارد یا عمومی است (مانند آدرس جیمیل)؟ اگر ایمیل بفرستید، تحویل داده می شود؟

ظاهر کلی سایت فروشگاه اینترنتی را تجزیه و تحلیل کنید

بررسی کنید که آیا سایت تجارت الکترونیک به نظر می رسد که به طور حرفه ای تولید شده است یا اینکه با نتایج اسلپدش همراه شده است. آیا اشتباهات تایپی، اشتباهات گرامری، تصاویر بی کیفیت و طراحی نامرتب وجود دارد؟ آیا سیاست بازگشت بدی دارد یا اصلاً سیاست بازگشت ندارد؟

همه چیزهایی که ظاهر حرفه ای و اصالت یک سایت را تضعیف می کند باید علامت قرمز باشد و شما را متقاعد کند که در یک وب سایت کلاهبرداری هستید.

نظرات کاربران فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید

اگر شرکت آنلاین یک وب سایت قانونی است (نه یک سایت کلاهبرداری) و مدتی است که وجود داشته است، باید نظرات افراد معتبری از مشتریان قبلی وجود داشته باشد.
اگر نظرات به طور یکنواخت بد هستند، از طرف دیگر، شما با نوع دیگری از مشکل روبرو هستید.

نظرات کاربران در مورد فروشگاه اینترنتی را در نظرکده بخوانید

یکی دیگر از راه های عالی برای تشخیص قانونی بودن یا نبودن یک وب سایت، خواندن نظرات از چندین منبع است. سایت نظرکده یک سایت نظردهی افراد در مورد سایت ها و کسب و کارهای مختلف است که به شما امکان می دهد ببینید مشتریان واقعی در مورد وب سایت ها، محصولات و خدمات چه می گویند.

به مرورگر خود اعتماد کنید

اگر مرورگر خود را به‌روز نگه می‌دارید و نرم‌افزار آنتی‌ویروس روی رایانه‌تان دارید، باید به شما بگوید چه زمانی با یک سایت ناامن برخورد کرده‌اید.
اگر اخطار «ایمن نیست» را روی صفحه نمایش خود مشاهده کردید، از سایت خارج شوید یا صفحه را فورا ببندید.

جمع بندی - از کجا بفهمیم یک فروشگاه اینترنتی معتبر است

هکرها و کلاهبرداران دائماً راه هایی برای فریب دادن تواناترین مرورگرها ارائه می دهند.

اگر با یک وب سایت جعلی برخورد کردید، می توانید آن را به مرکز شکایات جرایم اینترنتی و پلیس فتا گزارش دهید، یک ایمیل به پلیس فتا ارسال کنید و/یا با آنها تماس بگیرید:

هنگام خرید آنلاین، به یاد داشته باشید که همیشه به هشدارهای امنیت سایبری توجه کنید و زمانی که احساس می کنید چیزی درست نیست، محتاط باشید. اگر قصد خرید بهترین گوشی ارزان قیمت را دارید ابتدا اعتبار سایت مورد نظر را بررسی کنید و بعد اقدام به خرید نمایید. امیدواریم توانسته باشیم به سوال از کجا بفهمیم یک فروشگاه اینترنتی معتبر است؟ پاسخ داده باشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha