۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
تراز تجاری مازندران با کشورهای CIS رشد یافته است
استاندار مازندران:

تراز تجاری مازندران با کشورهای CIS رشد یافته است

ساری - استاندار مازندران گفت: مازندران در حوزه تجارت خارجی و تعامل با کشورهای سی آی اس موفق عمل کرده و تراز تجاری آن رشد یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان در سالن استانداری، با اشاره به موقعیت بالای استان و بهره مندی از ظرفیت ها و جاذبه های مختلف برای رونق اقتصادی اظهار داشت: تجربه نشان داده که مازندران در حوزه تجارت خارجی موفق تر از سایر استان ها عمل کرده است.

وی تجارت و تعاملات اقتصادی با کشورهای حوزه اوراسیا و سی آی اس را دلیل توفیق استان در تجارت بین المللی برشمرد و گفت: به رغم وجود تحریم ها، مازندران راحت از سایر استان ها نظیر مناطق جنوبی توانسته به بازارهای خارجی دست یابد.

وی با تاکید بر توسعه صنایع مختلف در استان گفت: شیوع کرونا سبب شده تا فقر استان در زمین صنایع سلامت محور مشهود و ملموس شود و باید در این زمینه تلاش و برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد.

حسین زادگان یادآور شد: ظرفیت های استان در زمینه تولید ماسک و اقلام بهداشتی و درمانی باید توسعه یابد.

ظرفیت های خالی صنایع سلامت تکمیل شود

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران نیز خواستار شناسایی ظرفیت های خالی و مغفول مانده استان در حوزه های مختلف صنعتی و تولید شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های خالی موجود در حوزه صنایع سلامت نظیر تولید ماسک و محلول های بهداشتی برای رفع خلاءهای این بخش باید برنامه ریزی و نیازسنجی صورت گیرد.

خیریان پور با اشاره به تسهیلات حمایتی برای رونق تولید در استان، میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته در حوزه های تولیدی را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تسهیلات در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری پرداخت شده است.

برنامه های جهش تولید سازمان صمت در مازندران

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران نیز در این جلسه به برنامه های سازمان برای جهش تولید در استان اشاره و اضافه کرد: طولانی بودن زمان صدور پروانه سرمایه گذاری و تاسیس از جمله موانع فراروی به شمار می رود.

وی افزود: طبق برنامه طراحی شده تلاش داریم زمان صدور پروانه سرمایه گذاری را از ۱۷ روز به یک روز کاهش دهیم که تحقق آن می تواند به جهش و رونق تولید کمک کند.

قوانلو نوسازی واحدهای تولیدی و تکمیل صنایع را از دیگر برنامه ها برای تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: سال قبل با حمایت های صورت گرفته ۱۲۵ واحد تولیدی به مدار تولید بازگشته است.

کد خبر: ۱۵٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha