۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴
طرح هادی ۴۰۹ روستای گلستان نیازمند بازنگری است
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

طرح هادی ۴۰۹ روستای گلستان نیازمند بازنگری است

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در سال‌های اخیر طرح هادی در ۴۰۹ روستای گلستان بازنگری شده اما طرح هادی ۴۰۶ روستا همچنان نیازمند بازنگری است.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: حدود ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستاها سکونت دارند و حفظ و ماندگاری این جمعیت در روستاها نیازمند افزایش خدمات رسانی و عمران و آبادانی آنها است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در راستای سیاست‌های کلان نظام اسلامی و دولت خدمتگزار برای نگه داشت این جمعیت در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها و حتی زمینه‌سازی برای مهاجرت معکوس اقدامات عمرانی خوبی را در قالب طرح‌های هادی روستایی در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: گلستان دارای ۹۳۳ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه شده اما از زمان تهیه طرح در این روستاها حدود ۱۳ سال می‌گذرد که بخشی از آنها نیازمند بازنگری هستند تا اگر نیاز به تعیین کاربری‌های جدید، توسعه فضای کالبدی و الحاق بخشی از اراضی به بافت وجود دارد، اقدام شود.

حسینی گفت: در سال‌های اخیر طرح هادی در ۴۰۹ روستای استان گلستان بازنگری شده اما طرح هادی ۴۰۶ روستا همچنان نیازمند بازنگری است؛ موضوعی که در جریان سفر رئیس جمهور به استان در هفته‌های گذشته به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردم از مجموعه بنیاد مسکن اعلام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح‌ هادی ۱۵۲ روستای استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ را می‌توان سال جهش سه برابری در بازنگری طرح‌های هادی دانست زیرا سال ۹۹ با توجه به اعتباراتی که اختصاص پیدا کرد طرح هادی ۵۰ روستا بازنگری شد.

حسینی گفت: هرچند ممکن است در بازنگری طرح‌های هادی روستایی محدودیت اعتباری وجود داشته باشد اما برای اینکه نیاز روستاییان برای ساخت و سازها برطرف شود بیش از هزار و ۲۰۰ مورد الحاق به بافت به صورت موردی اتفاق افتاده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha