۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
تبدیل «شستا» به حیاط خلوتی برای پشتیبانی از عناصر حزبی| عرضه ارزان قیمت سهام شستا در بورس
گفتگو با عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

تبدیل «شستا» به حیاط خلوتی برای پشتیبانی از عناصر حزبی| عرضه ارزان قیمت سهام شستا در بورس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه شرکت شستا، حیاط خلوتی برای پشتیبانی از عناصر حزبی– سیاسی و فعالان ستادهای انتخاباتی بوده است.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت شستا در مجلس بیان کرد: مجموعه شستا و سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بزرگی است. این سازمان سازمانی پرمخاطبی است و بیش از ۵۰ درصد کل کشور تحت پوشش این سازمان قراردارد.

وی با بیان اینکه بین ۴۵ الی ۵۰ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، بیان کرد: از سویی دیگر منابع این سازمان در شرکت ها و در ساختار بنگاه داری آن سرمایه گذاری شده است که بزرگترین و مهمترین مجموعه بنگاه داری سازمان تامین اجتماعی، شرکت شستا است.

کریمی با بیان اینکه صدها شرکت در زیر مجموعه شستا وجود دارد بیان کرد: این رقم گسترده شرکت ها مسائل مختلف زیادی را پیرو این شرکت به وجود آورده و حساسیت زیادی در مجلس در این رابطه همیشه بوده و هست.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته اتفاقات نامناسبی در شستا رخ داد، بیان کرد: متاسفانه این شرکت تبدیل به حیاط خلوتی برای پشتیبانی از عناصر حزبی – سیاسی، فعالان ستادهای انتخاباتی شد و عناصری که صلاحیت های فنی و تخصصی لازم را نداشتند و از طریق مراجع ذی صلاح تایید صلاحیت نشدند، در این شرکت ها به کار گرفته شدند.

کریمی با بیان اینکه نحوه مدیریت شرکت شستا قابل نقد و بررسی است، بیان کرد: یکی از مسائل دیگری که در شستا اتفاق افتاده و به نظر بنده باید در این تفحص روی آن کار شود، موضوع عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت شستا در بورس بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شستا یک بنگاه بسیار بزرگ است و بنگاهی است که تعداد زیادی هلدینگ های بزرگ و لایه لایه در آن وجود دارد، گفت: از این رو، اینکه سهام این شرکت بدون رعایت اصول کارشناسی و ارزیابی درست اموال و دارایی ها به قیمت پایینی در بورس عرضه شود ،به تضییع حقوق ۵۰ میلیون تحت پوشش قرار گرفته می انجامد. همچنین ما شاهد بودیم وقتی این سهام عرضه شد، در کمتر از دو الی سه هفته ارزش سهام عرضه شده به دو برابر افزایش پیدا کرد، بنابراین سوال این است که اگر این سهام ارزش داشت چرا باید به قیمت ارزان تر عرضه می شد که باید این مسئله هم در این تفحص مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha