۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
صندوق تثبیت در پی کاهش ریسک‌های بازار سرمایه
مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح کرد

صندوق تثبیت در پی کاهش ریسک‌های بازار سرمایه

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه، ماموریت این صندوق را کاهش ریسک‌های بازار سرمایه در مواقع بحران‌های مالی و اقتصادی برشمرد.

به گزارش بازار، امیر مهدی صبایی، با اشاره به اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه و ماده ۲۸ رفع موانع تولید و نحوه مصرف ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک صندوق توسعه ملی به این صندوق، گفت: شیوه‌نامه‌ای در صندوق تثبیت تدوین شده که نحوه ورود به بازار و کم و کیف و حد نصاب‌های خرید سهام در صنایع مختلف را مشخص کرده است. صندوق تثبیت در چارچوب همین شیوه نامه‌ها در زمان مقتضی این مبلغ را مانند سایر منابع هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان حسابرسی و حسابرس و بازرس مستقل صندوق تثبیت به منظور نظارت بر حسن اجرای این شیوه نامه نیز طبق اساسنامه صندوق، هر شش ماه یک بار گزارشی از عملکرد صندوق برای اعضاء هیئت امنا تهیه و ارسال می‌کند.

مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه همچنین گفت: این صندوق به عنوان یک نهاد مالی ثبت شده تحت نظارت سازمان بورس فعالیت و سازمان بورس هم با توان نظارتی خود بر عملکرد این صندوق نظارت می‌کند.

صبایی تصریح کرد: علاوه بر این، سایر نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور هم به صورت دوره‌ای بر عملکرد صندوق تثبیت در همه حوزه‌ها نظارت دارد.

چهارشنبه هفته گذشته صندوق توسعه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان در چارچوب قراردادهایی که بین این صندوق و صندوق تثبیت بازار سرمایه وجود دارد به حساب صندوق تثبیت واریز کرد.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      صندوق تثبت هیچ خاصیت و کارایی ندارد و تا به حال هیچ حمایتی از بازار سرمایه ننموده است.این صندوق با رفتارهای بی موقع خود بیشترین ضربه را به سهامداران زده و باعث ضرر آنها شده است.منابع موجود را به جای خرید سهام صرف رانتخواری و منفعت طلبی خود کرده اند.
    • رضا IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      بازار سرمایه در ایران یعنی محلی برای دزدی برنامه ریزی شده سیستمی و یا ابردزدها