۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
عقب گرد قیمت ها در بازار ارز، سکه و طلا/ شروع هفته با ارزانی ۲۰۰ تومانی دلار
«بازار» از خیابان فردوسی گزارش می دهد

عقب گرد قیمت ها در بازار ارز، سکه و طلا/ شروع هفته با ارزانی ۲۰۰ تومانی دلار

با وجودی که روزهای پایانی هفته گذشته قیمت دلار، سکه و طلا روندی صعودی به خود گرفته بود، اما بهای این کالاها امروز در بازار نرولی شده است.

به گزارش بازار، بهای دلار هفته گذشته پس از ۲ هفته حضور در کانال ۱۵ هزار تومان، با یک پله ترقی به کانال ۱۶ هزار تومان برگشت. برگشتی که البته با افزایش قیمت همراه بود تا جایی که قیمت این کالا در آخرین روزهفته گذشته به ۱۶ هزار ۳۵۰ تومان رسید.

برخی  افزایش حدود ۱۰۰۰ تومان نرخ دلار طی یک هفته را ناشی از کاهش نرخ سود بانکی می دانستند و برخیافزایش جهانی قیمت طلا را باعث افزایش قیمت ارز در بازار عنوان می کنند.

کارشناسان معتقدند؛ قیمت دلار بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان، قیمتی منطقی است، اما افزایش نرخ دلار به ۱۶ هزار تومان و فراتر از آن واقعی نیست زیرا تقاضای واقعی برای خرید دلار و یا سایر ارزها در شرایط کنونی اقتصاد کشور در محدوده همان ۱۵ هزار تومان است.

قیمت دلار که روز پنج شنبه گذشته در بازار آزاد ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان بود،  امروز سیر نزولی به خود گرفت و با کاهش ۲۰۰ تومانی به ۱۶ هزار ۱۵۰ تومان رسید. قیمت یورو نیز نسبت به روز پنج شنبه ۱۰۰ تومان کاهش یافته است.  

سیر کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار ۱۶ هزار و ۱۵۰ هزار تومان، یورو ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۴۵۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها نیز امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند. همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

این در حالی است که صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل تغییر نداده است.

طلا و سکه هم ارزان شد

علاوه بر قیمت ارز، بهای طلا و سکه نیز امروز دست خوش قیمت شد به طوری که هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۳۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان است در حالی که روز پنج شنبه بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۴۸ تومان بود که امروز با کاهش ۱۰ هزار تومانی به ۶۳۸ هزار تومان رسیده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۰۰ تومان است.

این در حالی است که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز پنج شنبه ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان بود اما امروز قیمت این کالا با کاهش ۳۵ هزار تومانی به ۶ میلیون ۴۶۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار  تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز امروز ۸۶۸ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۳۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش بازار، با توجه به رونق این روزهای بازار سرمایه و سرازیر شدن سرمایه ها مردمی، شرکت ها و حتی سرمایه های بانکی به سمت این بازار سودآور و مطمئن، بعید به نظر می رسد که افراد خبره و با تجربه برای سرمایه گذاری سودآور این روزها بر روی ارز و سکه حساب باز کنند. البته باید توجه داشت؛ که در صورت کاهش شاخص ها در بازار سرمایه این احتمال و جود دارد که بازار ارز دچار تغییرات قیمتی شود.

کد خبر: ۱۵٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha