۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی در استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی در استان ایلام

ایلام - استاندار ایلام از سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: یکی از اثرات مهم این سرمایه گذاری بالا رفتن گردش مالی و کاهش معنادار نرخ بیکاری در استان است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری ایلام ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از سرمایه گذاری ۴۸ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان ظرف دو سال و نیم گذشته در استان خبر داد و گفت: امروز طرح ها و پروژه های مهمی در استان چون سه پروژه مهم گوگرد زدایی، تولید هیدروژن و الفین پتروشیمی آماده افتتاح هستند و تعداد زیادی طرح نیز چون پروژه های لرزه نگاری و برخی کارخانه های بزرگ استان شروع بکار کرده اند.

وی افزایش این حجم عظیم از سرمایه گذاری در این بازه زمانی کوتاه را مهم و کم نظیر ارزیابی کرد و گفت: یکی از اثرات مهم این سرمایه گذاری بالا رفتن گردش مالی و کاهش معنادار نرخ بیکاری در استان است.

استاندار ایلام گفت: اثر اول افزایش سرمایه گذاری تعدیل بیکاری در استانی بود که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه ۳۱ کاهش بیکاری کشور قرار گرفته بود.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در حالیکه استان در سال ۹۶ با نرخ بالای ۱۲.۶ در رتبه ۱۶ کاهش نرخ بیکاری کشور بود این عدد در سال ۹۸ با نرخ ۸.۳ به رتبه هفت رسید که در سه ماهه آخر (زمستان) این سال با نرخ ۷ به رتبه سوم کاهش بیکاری در کشور نقل مکان کرد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در نیمه دوم سال ۹۶ استان قریب ۳۰ هزار نفر بیکار داشته است، گفت: امروز به یمن تلاش های صورت گرفته این عدد به ۱۴ هزار بیکار رسیده است و البته این هم آمار بالایی است و تمام تلاش ما در سال جهش تولید نیز بر تعدیل و کاهش این میزان بیکاری در استان خواهد بود.

استاندار ایلام در ادامه اثر دوم افزایش سرمایه گذاری در استان را افزایش قیمت ها عنوان کرد و گفت: هرجا پول باشد عرضه و تقاضا بیشتر می شود و تورم نیز بالا می رود.

وی افزود: با این حال بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران به میزان چهار درصد تورم استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۵٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha