۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
کاهش اعتماد شرکت‌های ژاپنی

کاهش اعتماد شرکت‌های ژاپنی

یک نظرسنجی مهم در ژاپن در روز جمعه نشان داد اعتماد در میان بزرگترین تولیدکنندگان در سه ماهه دوم به دلیل افزایش هزینه‌ها و محدودیت‌های عرضه کاهش یافت.

به گزارش بازار، نظرسنجی موسسه تانکان، اعتماد تولیدکنندگان بزرگ را رقم مثبت ۹ نشان داد که کمتر از انتظارات ۱۲ و به شدت کمتر از ۱۴ در نظرسنجی مارس بود.

رقم مثبت به این معنی است که تولیدکنندگان بیشتری شرایط کسب و کار را مساعد می‌بینند تا کسب و کارهایی که شرایط را نامطلوب می‌دانند. این نظرسنجی به حدود ده هزار شرکت مربوط می‌شد و گسترده‌ترین شاخص از وضعیت شرکت‌های ژاپنی در نظر گرفته می‌شود.

شرکت‌های ژاپنی با مشکلات متعددی روبرو شده اند، زیرا جنگ اوکراین، قیمت نفت را در بحبوحه تورم عمومی افزایش داده و قیمت مواد خام افزایش یافته است. بحران جهانی زنجیره تامین و همچنین اقدامات سختگیرانه چین در مقابله با کووید نیز فعالیت‌های تولیدی را مختل کرده است. ارزش ین در ماه‌های اخیر به سرعت کاهش یافته است، به این معنی که محصولات غذایی و انرژی وارداتی علاوه بر افزایش عمومی قیمت، گران‌تر می‌شوند. با این حال، شرکت‌های بزرگ غیرتولیدکننده ژاپن، با برداشته شدن محدودیت‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر، ترغیب سفرهای داخلی و باز شدن تدریجی مرزهای خود برای گردشگران خارجی، اطمینان بیشتری یافته اند.

این نظرسنجی، میزان اعتماد شرکت‌ها را ۱۳ نشان داد که در نظرسنجی مارس، ۹ بود. این نظرسنجی همچنین نشان داد شرکت‌های بیشتری انتظار دارند که قیمت‌های خود را افزایش دهند تا هزینه‌های فزاینده را پوشش دهند و تولیدکنندگان بزرگ، شاهد افزایش دو درصدی قیمت‌های مصرف‌کنندگان خواهند بود.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha