۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
 استعلام سابقه چک های برگشتی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

استعلام سابقه چک های برگشتی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طبق قانون چک، سابقه چک های برگشتی و میزان تعهد صادرکننده چک باید مشخص شود که هنوز این موضوعات به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش بازار، نصرالله پژمانفر درباره قانون چک عنوان کرد: طبق قانون چک دو موضوع را باید انجام دهیم. یکی سابقه چک های برگشتی یعنی من که به عنوان گیرنده چک هستم باید بدانم صاحب چک آیا چک برگشتی دارد یا خیر و براساس این اطلاعات من به صاحب چک اعتماد می کنم، که هنوز ساز وکار استعلام آن به مرحله اجرا نرسیده است و وعده داده شده تا هفته آینده این موضوع به سرانجام برسد.

وی همچنین درباره میزان تعهدات چک های تسویه شده گفت: ممکن است من ده ها چک را صادر کرده باشم و تعهد داشته باشم و یک عدد بسیار بالایی را باید پرداخت کنم. طبیعتا گیرنده چک باید بداند که من چه مقدار تعهد داده ام و باید آن ها را تسویه کنم. در این جا هم تعداد چک ها و صدورآن ها باید روشن باشد تا گیرنده بداند با چه فردی مواجه است و در گرفتن چک دقت لازم را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود ادامه داد: بانک مرکزی وعده داده است از ماه های آینده استعلام این موارد را هم به گیرنده چک ارائه دهد.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha