۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کاهش انتشار آلاینده‌ها در کلانشهرها با برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت
سخنگوی صنعت برق مطرح کرد

کاهش انتشار آلاینده‌ها در کلانشهرها با برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت پرتردد، از انتشار آلاینده‌های ۵.۵ میلیون خودروی سبک در کلانشهرها خواهد کاست.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه میزان انتشار آلاینده هر موتورسیکلت، بیش از ۱۸ برابر یک خودروی سبک است، اظهارداشت: آمارهای اعلام شده نشانگر آن است که هم اکنون ۱۲ میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده در کشور وجود دارد که از این میان ۳۰۰ هزار موتورسیکلت با پیمایش بیش از ۲۰۰ کیلومتر در روز، جزو موتورهای پرتردد محسوب می‌شوند.

وی افزود: به علت احتراق ناقص سوخت در موتورسیکلت‌های کاربراتوری، میزان انتشار آلاینده‌ها توسط هر موتورسیکلت ۱۸ برابر یک خودروی سواری است.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: برقی کردن ۳۰۰ هزار موتورسیکلت پرتردد، معادل انتشار آلاینده‌های ۵.۵ میلیون خودروی سبک، از آلودگی هوای کلانشهرها خواهد کاست.

رجبی یادآور شد: در مجموع ۶ میلیون موتورسیکلت در کلانشهرها تردد می‌کنند، اما از این میان ۳۰۰ هزار موتورسیکلت با مشخصات یاد شده جزو موتورهای پرتردد هستند که صنعت برق در فاز نخست آمادگی دارد زیرساخت تامین برق ایستگاه‌های شارژ برقی را فراهم کند.

کد خبر: ۱۵٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha