۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
خرید مرغ مازاد بر تولید با قیمت ۱۳ هزار تومان/ رفع نگرانی مرغداران استان سمنان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد؛

خرید مرغ مازاد بر تولید با قیمت ۱۳ هزار تومان/ رفع نگرانی مرغداران استان سمنان

سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ آماده ورود به بازار استان است، گفت: این مرغ‌ها به‌صورت دولتی با هدف حمایت از مرغداران به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان خریداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد صبح شنبه در نشست خبری با موضوع تشریح مشکلات مرغداران به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه مرغ مازاد بر تولید در استان خریداری می‌شود، ابراز کرد: هم اکنون یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ  معادل سه هزار و  ۵۰۰ تن، آماده توزیع در بازار است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در پرورش مرغ ظرفیت‌های مطلوبی دارد به‌طوری‌که دارای ۴۰۰ واحد مرغ گوشتی و ۴۲ واحد مرغ تخم‌گذار است، افزود: سالانه بیش از ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی از سوی واحدهای تولیدی مرغ صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان تصریح کرد: در ماه‌های اخیر نیز جوجه‌ریزی خوبی انجام‌شده و به‌طور متوسط دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام‌شده است.

میرعماد با بیان اینکه از ابتدای امسال شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار بودیم که حتی کمتر از قیمت مصوبه دولت یعنی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به بازار عرضه می شود، تاکید کرد: روز گذشته مرغ با قیمت ۱۱ هزار تومان در بازار سمنان به فروش رسید و این امر سبب متضرر شدن تولیدکنندگان شد.

وی درباره خریداری مرغ مازاد بر تولید، با بیان اینکه به تولیدکنندگان مرغ توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکل، حتماً مرغ سایز، که دارای وزن یک کیلو ۸۰۰ گرم است تولید کنند، ابراز کرد:با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه برای مدت کوتاهی مرغ با سایز دو کیلو و ۲۰۰ گرم نیز خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از متضرر شدن آنان این آمادگی از سوی دولت و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام استان وجود دارد تا مرغ‌های آماده ارسال به بازار را با قیمت ۱۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم بدون محدودیت خریداری کنند.

کد خبر: ۱۵٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha