۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
پرداخت ۲۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ تا ۷ تیرماه در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

پرداخت ۲۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ تا ۷ تیرماه در استان بوشهر

بوشهر- باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از پرداخت ۲۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ تا هفتم تیر ماه در استان بوشهر خبر داد.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای تکلیف بانک‌ها به پرداخت تسهیلات تبصره 18 و نظارت بر پرداخت و هزینه‌کرد تسهیلات تکلیفی، کارگروهی در همه استان‌ها به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده است.

وی افزود: بانک‌های استان تا 31 تیرماه فرصت دارند تا تسهیلات مصوب شده را پرداخت کنند و در صورت جذب این اعتبارات، می‌توانیم از اعتبار سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

باستین با اشاره به تفکیک سهمیه اعتبار استانی به دو قسمت بدون نفت و با نفت، گفت: در سال 1400 استان بوشهر حدود 6300 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بدون نفت داشته که تاکنون 46 درصد آن در قالب 188 طرح جذب شده و توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تاکید کرد: در کارگروه استانی تصویب شده که بانک‌های عامل باید تا 20 تیرماه تمام پرونده‌های تصویب شده را پرداخت کنند.

باستین افزود: به تازگی 9200 میلیارد ریال اعتبار نفت برای 4 طرح تصویب شده است که 900 میلیارد ریال آن برای برقی کردن چاه‌های کشاورزی در اختیار شرکت توزیع نیروی برق قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 3 طرح مهم سرمایه‌گذاری صنعت نفت نیز مشمول دریافت تسهیلات تبصره 18 شده‌اند یادآور شد: طرح توسعه پالایشگاه پیشگامان سیراف، استحصال و تصفیه آلاینده‌های حاوی گوگرد و احداث یک مینی پالایشگاه در شهرستان تنگستان، سایر طرح‌های مصوب بخش نفت استان بوشهر هستند.

رئیس کارگروه تسهیلات تبصره 18 استان بوشهر در خصوص تسهیلات حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ابراز داشت: در جلسه روز گذشته، علاوه بر طرح‌های بخش نفت، با توجه به شعار سال و اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان 4 طرح فناورانه نیز به مبلغ 213 میلیارد ریال به تصویب رسید.

وی افزود: پیش از این، 21 طرح دیگر به مبلغ تسهیلات حدود 133 میلیارد ریال به تصویب رسیده و پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha