۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
آغاز دریافت اولین آورده ۴۰ میلیونی از متقاضیان مسکن ملی
مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفت و گو با بازار خبر داد

آغاز دریافت اولین آورده ۴۰ میلیونی از متقاضیان مسکن ملی

مدیر عامل شهر جدید پردیس از آغاز واریز اولین مرحله از آورده متقاضیان مسکن ملی خبر داد و گفت:متقاضیان مسکن ملی از این هفته برای واریز ۴۰ میلیون تومان نخست خود به بانک مسکن می روند.

خبرگزاری بازار_ طرح اقدام ملی مسکن آرام آرام وارد مرحله جدی تر خود می شود و طبق گفته محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اولین واحدهای مسکن ملی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن در حال آماده سازی و ساخت است از خرداد و تیر ماه امسال به متقاضیان مسکن ملی واگذار می شود.

بر اساس طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار مسکن ملی در قالب این طرح در سراسر کشور احداث و به متقاضیان واگذار شود. بر اساس این طرح که به گفته مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی با مسکن مهر کاملا متفاوت است اقشار متوسط جامعه و دهک های میانی می توانند با داشتن چهار شرط که اصلی ترین آن نداشتن مسکن و استفاده نکردن از تسهیلات دولتی است در این طرح ثبت نام و آورده اولیه خود را که حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد بود در حساب خود و نزد بانک مسکن واریز کنند.

این طرح از سال گذشته و با فراخوان هایی که به برخی وزارتخانه ها و برخی نهادها مثل ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن داده شد عملا عملیات ساخت آن آغاز شد و به نظر می رسد طی چند روز آینده واحدهایی که این دو نهاد ساخت آنرا آغاز کرده اند اعلام و عملیات واگذاری آن طی مراسمی به متقاضیان مسکن ملی و اعضای خود این نهادها واگذار خواهد شد.

یکی از موارد و شبهاتی که از ابتدای طرح اقدام ملی مسکن مطرح بود قیمت تمام شده آن بود که گفته می شود هنوز قیمت نهایی آن فیکس نشده و همین موضوع باعث می شود که متقاضیان میزان دقیق آورده خود را همانند مسکن مهر که یک قیمت فیکس و نهایی داشت ندانند.

یکی از شهرهایی که همواره برای متقاضیان مسکن مهر و سپس مسکن ملی بسیار مطلوب و خوشایند بوده و هست شهر جدید پردیس است چرا که این به دلیل نزدیکی به پایتخت و آب و هوای مناسب می تواند گزینه خوبی برای متقاضیانی که توان خرید مسکن در تهران را ندارند باشد.

در خصوص اینکه طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس بارگذاری شود یا خیر بارها و بارها اخبار متناقضی به بیرون مخابره شد چرا که یک بار شهر جدید پردیس از طرح اقدام ملی مسکن حذف شد اما در نهایت مقرر شد این شهر نیز علیرغم اینکه تعداد زیادی مسکن مهر در آن شهر تکمیل نشده است طرح اقدام ملی مسکن نیز برای این شهر ظرفیت سازی شود.

در ۲۰ اسفند پارسال در نهایت معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ثبت نام دز شهر جدید پردیس در دو بخش شهرهای استان تهران و شهرهای جدید انجام می شود.

آغاز واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی متقاضیان مسکن ملی از این هفته

مهدی هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه حدود ۸۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در پردیس در بخش واگذاری زمین به تعاونی های واجد شرایط اختصاص یافت که در این مرحله برای سه هزار واحد ثبت نام صورت گرفت گفت: در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن بعد از پالایشی که بعد از ثبت نام صورت گرفت افرادی که واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن هستند دعوت شدند و ثبت نام از آنها به صورت فیزیکی انجام شد.

وی افزود: در این هفته همه این افراد جهت افتتاح حساب به بانک مسکن معرفی می شوند و باید این افراد و این متقاضیان بعد از افتتاح حساب حدود ۴۰ میلیون تومان که مبلغ اولیه برای آورده آنها محسوب می شود به حساب خود و نزد یکی از شعب بانک مسکن واریز کنند.

هدایت با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن یک طرح کاملا متفاوت با مسکن مهر است خاطر نشان کرد: به هر حال با تلاشهایی که صورت گرفت طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس به مرحله اجرا رسید و سازندگان این طرح نیز در بخش ساخت و محوطه سازی نیز مشخص شدند و در روزهای آینده شاهد اجرا و آغاز عملیات فونداسیون پروژه ها خواهیم بود.

به گفته وی ، آماده سازی زمین نیز طی ماههای گذشته توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجرا است و تلاش می شود بزودی اسکلت و فونداسیون پروژه انجام شود.

افتتاح ۱۵ هزار مسکن مهر تا تیر ماه در پردیس

مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این سوال که تا قبل تابستان آیا در طرح مسکن مهر نیز افتتاح خواهیم داشت گفت: در شهر جدید پردیس ۸۲ هزار مسکن مهر برنامه ریزی شده بود که تاکنون ۴۵ هزار واحد از این تعداد افتتاح شده است.

هدایت افزود: قرار است در تیر ماه امسال ۱۵ هزار مسکن مهر افتتاح شود که مجموع واحدهای افتتاح شده را به ۶۰ هزار واحد مسکونی برساند.

وی گفت: تا شهریور ماه نیز ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر افتتاح می شود و جمع افتتاح های مسکن مهر را تا شهریور ماه به ۲۵ هزار واحد مسکونی می رساند.

کد خبر: ۱۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احسان IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      7 2
      سلام من مدارک تحویل دادم ولی پیامی برای افتتاح حساب و واریز وجه نیومده
    • محمد رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
      7 2
      من مدارک مو تحویل دادم . اما پیامکی به من ندادن . باید حضوری برم ؟
    • امید IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      0 1
      برید توی سایت مسکن ملی و چک کنید ببینید تائید شدید.
    • محمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      5 0
      سلام چقدر باید پول بدیم ۳۰ یا ۴۰؟
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
      11 3
      سلام خسته نباشید... من به سامانه مراجعه کردم .. زده وضعیت در انتظار افتتاح حساب... چه کار باید بکنم... ممنون میشم راهنمایی بفر مایید
    • زهرا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      0 0
      من هم ندارم تحویل دادم ولی پیامی دریافت نکردم ما جز ثبت نام اولیه بودیم پردیس گزینه نداشت من هم مجبور شدم دماوند ثبت نام کنم ولی به من پردیس نزدیکتره