۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
۲۵ درصد کل حقوق دولتی معادن برای بهسازی راه‌ها در اختیار وزارت راه قرار می گیرد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

۲۵ درصد کل حقوق دولتی معادن برای بهسازی راه‌ها در اختیار وزارت راه قرار می گیرد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز، طرح اختصاص پنج درصد از درآمد فروش معادن واگذار شده بخش خصوصی به شهرستان محل معدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: نمایندگان در نشست امروز ضمن اتخاذ تصمیم در خصوص تقاضای تعدادی از وکلای ملت جهت عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، طرح اختصاص پنج درصد از درآمد فروش معادن واگذار شده بخش خصوصی به شهرستان محل معدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کلیات طرح اختصاص پنج درصد از درآمد فروش معادن واگذار شده بخش خصوصی به شهرستان محل معدن تصویب شده بود، افزود: در تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن اعلام شده، ۱۵ درصد از حقوق دولتی جهت زیرساخت‌های شهرستان محل معادن مصرف شود، براین اساس امروز در ماده یک این طرح مصوب شد، دو سوم از این پانزده درصد منحصرا در حوزه راه‌ها از جمله راه روستایی، راه‌های فرعی و ... هزینه شود.

زنگنه اظهار کرد: براساس مصوبه دیگر این کمیسیون در این طرح، ۱۵ درصد از کل حقوق دولتی معادن به وزارت راه و شهرسازی بابت روسازی جاده‌ها، بهسازی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، گسترش خطوط ریلی و ... اختصاص خواهد یافت. این پانزده درصد به همراه دو سوم ۱۵ درصد یعنی حدود ۲۵ درصد کل حقوق دولتی معادل یک چهارم حقوق دولتی معادن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد و وزیر راه عضو شورای عالی معادن خواهد شد.

عضو هیئت کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: همچنین با توجه به انتخاب دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در هیئت رئیسه مجلس و خروج وی از کمیسیون برنامه و بودجه، امروز با رای اکثریت اعضای این کمیسیون سمیه محمودی نماینده مردم شهررضا در مجلس به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب شد.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha