به نظرات کارشناسی بخش خصوصی توجه شود
رئیس اتاق سمنان:

به نظرات کارشناسی بخش خصوصی توجه شود

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه در کمیسیون‌های تخصص اتاق‌های بازرگانی، مسائل مهم کشور بررسی و نتایج آن به تصمیم گیران منعکس می‌شود، توجه جدی به این نظرات را برای جلوگیری از فرصت‌سوزی خواستار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: مقام معظم رهبری نظر و انجام کار کارشناسی را بسیار مهم می‌دانند تا آنجا که در ده سال گذشته توجه معظم له در شعار سال به مسائل اقتصادی معطوف بوده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در چهل هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان افزود: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی مسائل مهم را کارشناسی کرده و راه‌کارهای موجود را برای استفاده فعالان اقتصادی و همچنین ارسال تصمیم گیران ارائه می‌کند.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: مخاطرات فرونشست زمین و بحران آب، منازعات، مطالبات و راهکارهای مقابله با آن، ۱۵ سال پیش با حضور مدیران اجرایی در اتاق ایران ارائه و تبیین شد اما متأسفانه گزارش‌ها جدی گرفته نشد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: فرونشست زمین در دشت سمنان، ایوانکی و دامغان نگران کرده است اتاق بازرگانی نگرانی خود را اعلام و موارد را در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری کرده است.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: باید نسبت به نظرات کارشناسی و تخصصی توجه لازم داشته باشیم زیرا مخاطرات پیش‌رو بسیار جدی است.

در ادامه عبدالحمید دربانیان، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان گزارشی از کمیسیون مالیات و تأمین اجتماعی ارائه و بیان داشت: بیشترین مشکل در دفاتر و بازرسی‌های یک‌ساله اعلام شده است، برون‌سپاری سازمان‌های حسابرسی تأمین اجتماعی مشکلات عدیده‌ای برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است، مسئله فوق از طریق اتاق به سازمان اعلام شده و قرار بر این شد دفاتر یک‌ساله مورد بازرسی قرار بگیرد.

وی گفت: مسائلی همانند افتتاحیه حساب‌ها، ترکیب هیات‌های حل اختلاف تأمین اجتماعی با درصد آراء مساوی ازجمله موادی است که در حال پیگیری است.

شهرام پرویز، عضو هیات نمایندگان اتاق در چهل و هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان گفت: اطلاعات قانونی کارفرمایان بسیار ضعیف است، به‌طور مثال شرکت‌های اقماری سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت درصدی حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، بالطبع هر چه بیشتر کارفرما را بدهکار نمایند منفعت بیشتری می‌برند.

وی گفت: علیرغم دستور بررسی حسابرسی یک‌ساله، شرکت‌ها راساً به واحدهای صنعتی تماس گرفته و تقاضای دفاتر را دارند زمانی که دفاتر تحویل داده شده مشکلات عدیده برای واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون مالیات و تأمین اجتماعی اتاق تصریح کرد: اخیراً شرکت‌های حسابرسی به فاکتورهای فروش واحدهای صنعتی ضریب اعمال می‌نمایند، لذا ضرورت دارد با نشست‌های تخصصی با مدیران سازمان تأمین اجتماعی برگزار گردد تا مشکلات پیش‌رو حل فصل گردد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد گزارش شده فعالان اقتصادی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید را به کارمندان امور مالیاتی اظهار می‌نمایند ولی با عبارت هنوز «ابلاغ نشده» مواجه می‌شوند.

رئیس کمیسیون مالیات و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: ضرورتاً باید با مدیران جلسات منظم برگزار گردد تا فاصله اظهار و ابلاغ بخشنامه‌ها به حداقل برسد.

مهدی حداد، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: در نشست کمیسیون موضوع قطع برق چاه‌های کشاورزی مطرح شد مسائلی مانند چاه‌های اشتراکی، فصل برداشت محصولات، شکست آب در چاه‌ها و خرابی الکتروموتورها ازجمله مواردی بود که موردبررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان اظهار کرد: مصرف برق چاه‌های کشاورزی ۷۵ مگاوات است، ۱۲ مگاوات کمبود برق در بخش کشاورزی اعلام شده است، بهره‌برداران هدر رفت آب در چاه‌های اشتراکی را مخاطره‌آمیز می‌دانند.

وی گفت: طی هماهنگی با شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای، کمیسیون به این نتیجه رسید که همانند گلخانه داران برق چاه‌های کشاورزی قطع نشود و مسئله فوق به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان ارجاع داده شد و در شورا مصوب شد تا حداکثر همکاری با بهره‌برداران کشاورزی صورت پذیرد.

حمید علوی عضو هیات رئیسه اتاق سمنان گفت: در کشور دو مقوله باید موردبررسی قرار بگیرد آیا اضافه مصرف برق در کشور وجود دارد و یا اینکه با کمبود تولید برق مواجه هستیم.

وی گفت: در بخش کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم، اگر برنامه‌ریزی مدون در صنایع، کشاورزی و بخش خانگی داشته باشیم و بتوانیم از سیستم‌های نوین و کارا استفاده کنیم، قطعاً صادرکننده برق خواهیم بود.

حمید علوی، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان معتقد است تمام ارکان کشور متفکر هستند و اصلاً کار عملیاتی انجام نمی‌دهند.

فرج‌الله معماری عضو هیات نمایندگان مطالبات بخش خصوصی در برنامه هفتم را مهم ذکر و بیان کرد: برنامه هفتم در مجلس و شورای مصلحت در دست پیگیری است ضرورت دارد بخش خصوصی خواسته و درخواست‌های خود در این برنامه را اعلام کند

وی گفت: سیاست ضرورت حضور و مشارکت بخش خصوصی در فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه مهم است بخش دولتی منابع کافی برای دستیابی به اهداف موردنظر ر ا ندارد. در کشور مقادیر بسیار کثیری از طرح و پروژه‌های کلان و خرد وجود دارد که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند ازلحاظ مالی آنها را به سرانجام برساند. در حال حاضر منابع موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی به‌مراتب کمتر از گذشته است و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای نیز حداقل در کوتاه‌مدت برای افزایش منابع در سطح نیازهای توسعه طرح‌های عمرانی وجود ندارد. در این شرایط به نظر می‌رسد مشارکت بخش خصوصی در توسعه؛ یکی از گزینه‌های اجتناب‌ناپذیر برای تداوم روند توسعه مناطق کشور باشد.

وی نظرات کارشناسی اتاق سمنان را تأثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: می‌توانیم با ارائه نظرات کارشناسی کمک شایانی به دولت و حاکمیت کنیم.

سعید ترکمان دهنوی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز امنیت سرمایه‌گذاری را مهم خواند و اظهار کرد: مشارکت فعالان اقتصادی می‌تواند تأثیرگذار باشد به‌شرط آنکه الزامات آن فراهم باشد.

وی ادامه داد: دغدغه‌های مانند تأمین برق، آب و زیرساخت ازجمله عواملی است که سرمایه‌گذار را نگران می‌کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha