۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
نیمی از درآمدهای بودجه ۹۹ محقق نخواهد شد
نماینده منتخب مجلس یازدهم:

نیمی از درآمدهای بودجه ۹۹ محقق نخواهد شد

رضاخواه، نماینده منتخب مجلس یازدهم گفت: امسال تقریباً نصف کل درآمدهای بودجه رقمی معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محقق نخواهد شد.

به گزارش بازار رضاخواه نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال تقریباً نصف کل درآمدهای بودجه رقمی معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان محقق نخواهد شد گفت: امسال در قدم اول باید شرایط فعلی را برای مردم توضیح دهیم و سیاستها را اصلاح کنیم.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی اصلاح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را ضروری خواند و گفت: هدف از تخصیص این ارز در ظاهر کنترل قیمتها و حمایت از قشر ضعیف جامعه عنوان می شد که در عمل اینگونه نبود حال اگر دولت در این شرایط کسری بودجه ارز آزاد خریداری کند و با قیمت ۴۲۰۰ تومان به واردکنندگان خاص تخصیص دهد اقدام منطقی نیست.

وی منظور از اصلاح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف آن عنوان کرد و افزود: ما با این سیاست در واقع از همه مردم حمایت می کنیم درصورتیکه ممکن است ۴۰ درصد مردم نیازی به این حمایت ها نداشته باشند بنابراین این سیاست باید حذف و ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط برای افراد نیازمند تخصیص داده شود.

رضاخواه مشکلات در حوزه نهاده های دامی و طیور به ویژه احتکار را ناشی از انحصارِ حاصل از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و بیان داشت: کلیه سیاست های اشتباهی که به جای کنترل بازار به نفع برخی افراد خاص و واردکنندگان بوده باید اصلاح شوند.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بودجه شرکت های دولتی حدود ۷۵ درصد کل بودجه را تشکیل می دهد گفت: متاسفانه تاکنون سازوکار نظارتی کارآمدی روی این قضیه سوار نبوده است.

رضاخواه اخذ مالیات از ثروتمندان را به عنوان یک سیاست ضروری دیگر در شرایط تحریمی مطرح و بیان کرد: برخی ثروتمندان در کشور ما انواع و اقسام راه های فرارهای مالیاتی را پیدا کرده و مالیات نمی دهند این درحالیست که نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی ما فقط شش درصد است و در اغلب کشورهای صنعتی این نسبت به بالای ۳۰ درصد و حتی ۵۵ درصد نیز می رسد.

کد خبر: ۱۵٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha