۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
۳۵۰۰ میلیارد تومان ارزش قراردادهای آتی در فصل بهار
در بازار مشتقه بورس کالای ایران رقم خورد؛

۳۵۰۰ میلیارد تومان ارزش قراردادهای آتی در فصل بهار

در بازار مشتقه بورس کالای ایران بیش از ۶۳۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان در فصل بهار ۱۴۰۱ دست به دست شد.

به گزارش بازار، آمار معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می‌دهد در بهار امسال ۶۳۰ هزار و ۵۵۲ قرارداد آتی به ارزش ۳۴۶۱ میلیارد تومان منعقد شده است و بیشترین حجم معاملات مربوط به فروردین ماه با ثبت معامله ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد بود، درحالی که به لحاظ ارزش، بیشترین ارزش به ماه خرداد با ثبت ۱۵۱۲ میلیارد تومان تعلق داشت.

در فروردین امسال ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد آتی به ارزش ۱۱۵۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و در اردیبهشت حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی در سه دارایی نقره، صندوق طلا و زعفران به ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ قرارداد و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید. در خرداد هم ۱۹۹ هزار و ۵۳ قرارداد به ارزش ۱۵۱۲ میلیارد تومان از سوی بازیگران بازار مشتقه معامله شد.

در طول دوره سه ماهه ابتدایی سال درمجموع ۵۰۷ هزار و ۹۲۲ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۲۱۳۱ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و این دارایی با سهم ۸۰ درصدی در حجم و ۶۱ درصدی در ارزش جایگاه نخست را از آن خود کرد.

جایگاه دوم معاملات آتی به زعفران با ثبت معامله ۱۱۱ هزار و ۸۳۲ قرارداد به ارزش ۱۳۰۸ میلیارد تومان تعلق داشت و نقره با ثبت معامله ۱۰ هزار و ۷۹۸ قرارداد آتی به ارزش ۲۲ میلیار تومان در جایگاه سوم ایستاد.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha